Wydrukuj tę stronę
poniedziałek, 26 lipiec 2010 00:10

Duży wzrost sprzedaży Gazety Polskiej

Napisane przez ZKDP
Oceń ten artykuł
(3 głosów)

W maju 2010 r. wśród największych społeczno-politycznych tygodników czytelników straciły Newsweek, Przekrój i Wprost. Jak wynika z danych ZKDP, liderem zestawienia w tym okresie był Tygodnik Angora, (370 032 sprzedanych egz., wzrost o 22,61% do maja 2009 r.). Największy wzrost procentowy odnotowała Gazeta Polska (ponad 110%).

{jumi [*4]}Na drugiej pozycji pod wzgledem sprzedaży uplasowała się Polityka (140 382 egz., więcej o 1,99%) a na trzeciej - Gość Niedzielny (139 628 egz., wzrost o 3,38%). Czwarte miejsce zajął Newsweek Polska (109 538 egz., mniej o 2,13%), a pierwszą piątkę zamknął Wprost, który odnotował w maju największy spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. (77 993 egz., 14,17% spadku).

Kolejne lokaty należały w maju 2010 roku do Gazety Polskiej, która odnotowała w maju br. największy wzrost sprzedaży w porównaniu do maja 2009 r. (51 576 egz., wzrost o 110,69%), Przekroju (43 734 egz., mniej o 8,83%) oraz Przeglądu (24 079 egz., wzrost o 11,40%).

Ostatnie miejsca w zestawieniu sprzedaży dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych zajęły Tygodnik Powszechny (22 504 egz., wzrost o 12,71%) oraz Forum, publikujący przedruki z prasy zagranicznej (18 811 egz., więcej o 5,48%). Powyższe dane odnoszą się do pozycji z zestawienia Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, określonej jako "rozpowszechnianie płatne razem".

Natomiast w porównaniu z poprzednim miesiącem (kwiecień 2010) jedynie Gazeta Polska notuje wzrost sprzedaży (o 9 tys. egz.). Wszystkie pozostałe tygodniki opinii notują spadek sprzedaży. Rekordzistą jest Newsweek Polska, który stracił aż 65 tys. egzemplarzy. Następny w kolejce jest Wprost - ponad 37 tys. egz., Polityka - o 34 tys. egz., Gość Niedzielny - o 19 tys. egz., Przekrój o 11 tys. egz., Tygodnik Powszechny o 4 tys. egz., Przegląd o 2,2 tys. egz.

{jumi [*7]}

Artykuły powiązane

© 2019 KURIER365.PL