Koncern paliwowo-wydobywczy Lotos od kilku lat rozwija także ten segment swojej działalności. To przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju ekonomicznej sieci Lotos Optima. – W tym roku planujemy dalej konsekwentnie rozwijać naszą sieć stacji paliw – mówi Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa. – W całym 2012 r. zamierzamy otworzyć 67 nowych obiektów. Większość z nich pod szyldem Lotos Optima. Ale pojawią się też stacje premium w nowej wizualizacji. Rozbudowa sieci przekłada się na wzrost udziałów w rynku sprzedaży detalicznej. Udział sieci Lotos mierzony wolumenem sprzedanej benzyny i oleju na koniec II kw. br. wyniósł 8 proc. (7,6 proc. na koniec II kw. 2011 r.). Natomiast udział Lotosu wg ilości sprzedanego na stacjach diesla wzrósł do 9,6 proc. (+0,6 pkt proc. r./r.). - Lepsza sprzedaż przekłada się również na poprawę wyników finansowych obszaru detalicznego – podsumowuje Lisowski. – Przychody ze sprzedaży wzrosły zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku, o odpowiednio 8 i 11 proc., a wynik operacyjny w drugim kwartale tego roku był dodatni.
Lotos Paliwa zarządza także siecią 11 stacji w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Operują one na autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. Firma planuje rozwijać sieć stacji przy autostradach i drogach ekspresowych. Bierze czynny udział w przetargach dot. zagospodarowania kolejnych MOP. Na koniec lipca br. w całej sieci Lotos działało 370 stacji. Z czego 196 to placówki własne, 139 partnerskie, a 35 - patronackie. Wśród ww. stacji 58 to obiekty Lotos Optima.
{jumi [*9]}
- Jesteś tutaj:
- Start
- Globtroter
- Europa
- Firmy
- Rośnie sieć stacji paliw