wtorek, kwiecień 23, 2024
Follow Us
niedziela, 19 luty 2012 06:33

Lidl mógł wprowadzać w błąd

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Lidl mógł wprowadzać w błąd www.sxc.hu

Czy spółka prowadząca sieć dyskontów spożywczych wprowadzała konsumentów w błąd podczas kampanii reklamowej – rozstrzygnie to postępowanie wszczęte przez prezes UOKiK.

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających słabszych uczestników rynku w błąd. W rezultacie takich praktyk konsument może bowiem zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego nie zrobiłby w oparciu o rzetelne informacje. Postępowanie dotyczy akcji promocyjnej sieci handlowej. Po opublikowaniu przez UOKiK w styczniu 2012 r. raportu z kontroli  produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych, spółka Lidl Polska rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści. W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się informacje, które mogą wywoływać mylne wrażenie, że autorem treści płatnych przekazów jest UOKiK.

 
Prezes UOKiK wszczęła przeciwko spółce postępowanie, w ramach którego ustali czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk, na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.
{jumi [*9]}

a