czwartek, kwiecień 18, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/7180.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/7180
wtorek, 24 kwiecień 2012 10:40

Kalabria w stolicy

Napisane przez
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Kalabria w stolicy fot. Cezary Rudziński

Stanowiąca stopę „włoskiego buta” Kalabria zaprezentowała się w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie. Była to jedna z imprez programu „Made in Calabria” podpisanego przez władze tego regionu z Włosko - Polską Izbą Handlowo - Przemysłową, a realizowanego przy wsparciu Desk Enterprise Europe Network Unioncamere Calabria.

„Made in Calabria” obejmuje turystykę i kulturę, ale także rzemiosło, sektor rolno – spożywczy, morski, mechaniczny, budowlany, innowacje technologiczne i rozwój w harmonii z otoczeniem. Wizyta kalabryjskich gości odbywała się pod hasłem „Śródziemnomorskie klimaty w Polsce”. Miała obejmować turystykę, enogastronomię i wyposażenie domów, ale punkt pierwszy został znacznie ograniczony. Doprowadziły do tego wybory kierownictwa tego działu kalabryjskiej gospodarki i „nałożenie się” terminów rozpoczęcia jego działalności oraz prezentacji w Warszawie. Byli jednak właściciele winnic i producenci win zajmujący się również agroturystyką, a uczestnicy konferencji prasowej otrzymali trochę informacji na temat kalabryjskiej turystyki.

Beatrice Tence z Camera di Commercio e Industria Italo-Polacca stwierdziła, że przyjazd tak licznych i znaczących przedstawicieli kalabryjskiego sektora rolno–spożywczego oraz wyposażenia wnętrz jest dużym wydarzeniem. Umożliwia bowiem kompetentną prezentację ich walorów oraz produktów i nawiązanie kontaktów z polskimi partnerami handlowymi. Uroki Kalabrii, zwłaszcza tamtejszą wyjątkową przyrodę i krajobrazy, przedstawiła Mec. Saveria Cristiano. Poinformowała też o trzyletnim programie „Made in Calabria” rozpoczętym w 2011 roku i uzupełnianym rocznymi planami wykonawczymi koncentrującymi się na państwach, z którymi Kalabria rozwija współpracę. Polska wybrana została ze względu na jej systematyczny rozwój gospodarczy, stale rosnący PKB oraz możliwości wzajemnie korzystnej współpracy gospodarczej.

„20 przedsiębiorstw, które reprezentowane są na dzisiejszej imprezie w Warszawie, podkreśliła, należą do kluczowej sfery kalabryjskiej gospodarki. To produkcja i przetwórstwo spożywcze, zwłaszcza wysokiej jakości wina, oliwy, makaronu czy marmelady”. Z wydanej na prezentację „Śródziemnomorskie klimaty w Polsce” broszurze w językach polskim i włoskim, w której przedstawione zostały także wszystkie uczestniczące w niej firmy dowiedzieliśmy się także, iż:

„Produkcja z sektora enogastronomicznego wyróżnia się unikalnymi wyrobami wysokiej jakości o śródziemnomorskich smakach i zapachach – pomarańcza, cedr, bergamotka (uprawiana tylko wzdłuż wybrzeża Reggio di Calabria). Te typowe dla regionu produkty wykorzystywane są często w produkcji ciast oraz marmolad… Znajdziemy tu również szeroki wybór napojów i konserw, nie mówiąc już o wędlinach, suchych makaronach z przyprawami, typowych serach czy konserwach rybnych.”

Mec. Saveria Cristino szczególną uwagę poświęciła winom. Dwa jego gatunki Greco Negro i Greco Bianco, czyli czerwone i białe nazywane greckim, pochodzą z autochtonicznych szczepów winorośli prawdopodobnie jeszcze z antycznym rodowodem. Również zaprezentowane inne, jak Gaglioppo, Magliocco Canino, Prunesta, Nerello, Pecorello oraz Guarda Valle pochodzą z miejscowych odmian winorośli. Na temat win rozmawialiśmy także m.in. z Roberto Ceraudo, właścicielem rodzinnej winnicy, wytwórni win oraz gospodarstwa agroturystycznego „Dattilo” z miejscowości Strongoli Marina.

{gallery}7180{/gallery}

 „Kalabria to niezwykła ziemia podróży, odkryć i spotkań, zachwycająca pięknem naturalnym oraz różnorodnością tradycji i kultur – tak prezentuje się region w folderze reklamowym. "Matka Natura sprawuje pieczę nad terytoriami nadmorskimi i górskimi, oferując łagodny klimat i śródziemnomorskie aromaty… Przepych walorów naturalnych wybrzeży między morzami Jońskim i Tyrreńskim i serca gór, płaskowyż Sila i łańcuch Apeninów zachęca turystę do nowych doświadczeń fizycznych, a ponadto przywołuje wspomnienie dawnych cywilizacji, które zachowały swój ślad we wsiach i miasteczkach będących żywym muzeum na świeżym powietrzu…”.

Oprócz udziału w konferencji prasowej oraz degustacji kalabryjskich przysmaków i win mieliśmy możliwość bezpośrednich rozmów również z innymi wystawcami – reprezentantami firm, np. konsorcjum Nero di Calabria, producencie świetnych wędlin z czarnych świń wypasanych na otwartych pastwiskach.

Zdjęcia: Cezary Rudziński

{jumi[*6]}

 

 

 

 

Więcej w tej kategorii: « Sardynia czeka na Polaków Livigno »

a