Podczas spotkania z touroperatorami i z prasą w Warszawie przedstawiciele Islandii mówili o nowych możliwościach współpracy, które mogą podtrzymać rosnący trend.
Islandia oczekuje w tym roku nawet 20-procentowego wzrostu liczby turystów – powiedział Thorleifur Thor Jonsson z Promote Iceland. – Jeszcze tego lata bezpośrednie połączenia lotnicze z wyspą osiągną liczbę 70. Można więc przylecieć z dowolnego i odlecieć w dowolnym kierunku.
Poza niezwykłymi widokami, na Islandii można zjeść najlepsze - dorastające powoli w zimnych wodach Atlantyku - ryby, tutejsza jagnięcina pachnie ziołami, wodospadów jest niezliczona liczba, a powietrze krystalicznie czyste, ponieważ cała Islandia korzysta wyłącznie z naturalnych źródeł energii. Niezapomniane wrażenia pozostaną po pływaniu pośród lodowych gór, czy kąpieli w licznych termalnych basenach.
Największe wrażenie pośród islandzkich gorących źródeł robi Błękitna Laguna - naturalne SPA - umieszczona przez National Geographic na liście 25. cudów świata.
Poza niecodziennymi krajobrazami można tu podziwiać wieloryby w ich naturalnym środowisku czy przezabawne maskonury. Zimą Islandia przyciąga amatorów obserwowania zorzy polarnej. O stołecznym Reykjawiku można śmiało powiedzieć, że spośród wielu kulturalnych wydarzeń każdy znajdzie tam coś dla siebie, a Wi-Fi dostępne jest w każdym miejscu kraju, nawet na samym szczycie lodowca.
W spotkaniu uczestniczyli również właściciele biura podróży Iceland Premium Tours, organizującego wycieczki po Islandii "szyte na miarę".
Współpracują z najlepszymi dostawcami usług w kraju, zapewniając wszystko co niezbędne turyście: autokary, przewodników, sprawdzone hotele i niecodzienne atrakcje, m.in. loty helikopterem, oglądanie wulkanów czy gejzerów.
Orvar Sigurdsson, Prezes Premium Tours, powiedział:
„Polska jest niezwykle ważnym rynkiem dla Islandii, dlatego cieszymy się, że spotykamy się w Polsce zarówno z tour operatorami oraz dziennikarzami. Razem z naszymi partnerami łączy nas wspólny cel, jakim jest pokazanie Polakom Islandii i jej różnorodnych atrakcji w jak najciekawszy sposób. Chcemy także wspierać biura turystyczne, które organizują już wyjazdy na Islandię lub planują wkrótce wprowadzić je do swojej oferty. Bezpośrednie połączenia z Polski do Rejkiawiku spowodowały znaczny wzrost liczby Polaków w naszym kraju, którzy przyjeżdzają w celach turystycznych i biznesowych. Wierzymy, że to właściwy moment, by zintensyfikować działania promujące Islandię jako miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.”
„Promote Iceland z ogromną radością bierze udział w wydarzeniach w Polsce. Obserwujemy stały wzrost ruchu turystycznego, co znacznie ułatwia wciąż rozszerzająca się oferta linii lotniczych obsługujących połaczenia pomiędzy Polską, a Islandią.
Wczoraj wspólnie z linią Wizz Air i Portem Lotniczym Wrocław otworzyliśmy kolejne połączenie z Polski do Islandii. Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, ponieważ nasi obywatele coraz częściej wybierają ją jako kierunek turystyczny.
Mamy nadzieję, że współpraca z podmiotami na polskim rynku będzie owocna i satysfakcjonująca dla nas wszystkich." – dodał Thorleifur Thor Jonsson, przedstawiciel Promote Iceland.