Wydrukuj tę stronę
piątek, 12 luty 2016 00:00

Rekordowy rok w niemieckiej turystyce przyjazdowej Wyróżniony

Napisane przez Informacja prasowa
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Rekordowy rok w niemieckiej turystyce przyjazdowej http://www.germany.travel

Niemiecki Incoming zbliża się w 2015 r. do granicy 80 milionów noclegów. Zgodnie z najnowszymi danymi Federalnego Urzędu Statystycznego za okres do listopada 2015, noclegi zagranicznych gości, w hotelach i
pensjonatach z minimum 10 łóżkami wzrosły o 5,6 proc., osiągając poziom 74,2 milionów noclegów.

Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), komentuje najnowsze dane: „W porównaniu europejskim wyniki niemieckiej przyjazdówki są ponadprzeciętnie dobre. Zgodnie z najnowszymi danymi Eurostatu liczba zagranicznych noclegów w krajach UE rośnie o 3,5 proc. Nasz prognozowany wzrost o 5,7 proc. to wynik znacząco przekraczający średnią i lepszy niż wszystkich większych krajów turystycznych."

Ponadprzeciętne wzrosty z dalekich krajów
Wynik +11,1 proc. zanotowany na koniec listopada potwierdza znaczenie rynków dalekich dla niemieckiego Incomingu jako głównego czynnika wzrostu. Mimo wszystkich zawirowań gospodarczych czy walutowych na niektórych rynkach o dużym potencjale liczby są nadal wyjątkowe: Chiny +26,1 proc., Zatoka Perska +17,9 proc., Korea Południowa +16,7 proc. USA potwierdzają swoją pozycję najważniejszego pozaeuropejskiego rynku, zajmując 3. miejsce wśród wszystkich rynków ze wzrostem o 8,2 proc.


Stabilny rozwój rynków europejskich
Wszystkie najważniejsze rynki europejskie wykazują do listopada 2015 r. wzrosty w stosunku do roku poprzedniego.
Miejsce pierwsze zajmuje Holandia (+1,9 proc.). Znaczący wzrost odnotowuje Szwajcaria (drugie miejsce, +8,6 proc.) oraz Wielka Brytania (+7,6 proc.). Największe wzrosty z Europy ma rynek hiszpański
(+23,2 proc.), zaś największe spadki Rosja (-29,7 proc.), co oznacza spadek do poziomu z roku 2011.


Ostrożny optymizm na rok 2016
Wiele trudnych do przewidzenia czynników dominuje na początku roku 2016. „Niemcy to lubiana marka turystyczna, ze wspaniałą infrastrukturą i bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny, predystynowana tym samym do długofalowego wzrostu w stosunku do międzynarodowej konkurencji. Petra Hedorfer o prognozie na bieżący rok: „Niestabilność gospodarcza na wielu rynkach i strach przed zamachami terrorystycznymi zmniejsza jednak ochotę na podróżowanie. Na niektórych rynkach także sytuacja związana z kryzysem uchodźczym wywołuje negatywne skutki. Z tych powodów w 2016 r. wzrost o 1 do 3 proc. uważamy za realistyczny."
Więcej na: http://www.germany.travel.pl.

Artykuły powiązane

© 2019 KURIER365.PL