poniedziałek, grudzień 05, 2022
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 69.
środa, 13 październik 2010 22:54

Na Rajd Świetlików w Góry Świętokrzyskie Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(2 głosów)
Na Rajd Świetlików w Góry Świętokrzyskie fot.: AB

Wszystkich kochających góry, przygodę i wędrówki z plecakiem Klub Turystyczny DATAJANA zaprasza do wzięcia udziału w XLI edycji Nocnego Rajdu Świetlików, która odbędzie się w dniach 15-17 października b.r. na terenie Gór Świętokrzyskich.

Tym razem uczestnicy będą mieli do pokonania dwa odcinki nocne o łącznej długości 35-40 km. Punkt startowy znajduje się w miejscowości Bieliny Poduchowne, ul. Żeromskiego 24 (niedaleko cmentarza). Czynny będzie w dniu 15 października w godzinach 22:00 – 00:30. Na starcie zapewniamy dozorowany parking.

Ze względu na specyfikę imprezy uczestnicy powinni posiadać: śpiwór oraz karimatę (nocleg w warunkach turystycznych), kompas lub busolę, latarki oraz zapasowe baterie, długopis, zegarek, coś od deszczu, suchy prowiant na 2 dni wędrówki (organizatorzy zapewniają obiadokolację w sobotę oraz dostęp do wrzątku w miejscu noclegu), wygodne buty oraz koniecznie ... dobry humor i chęć rywalizacji. Przyda się też mapa turystyczna Gór Świętokrzyskich.

Regulamin Rajdu

Termin i miejsce rajdu:

Rajd odbędzie się w dniach 15 – 17.10.2010, na terenie Gór Świętokrzyskich.

Organizator:

Klub Turystyczny „DATAJANA", działający przy Stowarzyszeniu
Turystyczno-Kulturalnym „CARPE DIEM"

Kadra rajdu:

Komandor: Marcin Rogoziński PTP II st.10530

Kierownik tras I nocy: Marcin Rogoziński PTP II st.10530

Kierownik tras II nocy: Łukasz Romaszewski

Kwatermistrz: Dariusz Jadacki PTP I st. 7609

Sekretarz: Henryk Wojnarowicz PTP III st. 10371

Start:

Miejscowość: Bieliny Poduchowne, ul. Żeromskiego 24 (niedaleko cmentarza)

Punkt startowy czynny będzie w godzinach 22.00 - 00:30.

Dojazd do miejsca startu:

Na punkt startowy uczestnicy docierają na koszt własny. Organizatorzy zapewniają dozorowany parking, dla tych, którzy na imprezę dotrą samochodami. Promując turystykę, zachęcamy jednak do korzystania z komunikacji publicznej.

Propozycje dojazdu z Warszawy:

PKP
Warszawa Zach. -> Kielce

Odjazd: 16:13; 17:42; 18:45

Przyjazd: 19:41; 21:23; 22:03

Koszt biletu - 39zł

Dworzec autobusowy PKS w Kielcach znajduje się ok. 300m od dworca kolejowego.

Kielce -> Bieliny

Odjazd: 19:50; 20:40; 22:55

Przyjazd: 20:26; 21:14; 23:22

Z uwagi na trwający remont drogi nr 753 proszę o weryfikację propozycji dojazdu u przewoźnika (PKS Ostrowiec Świętokrzyski). W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość transportu ograniczonej liczby uczestników z innych lokalizacji (do uzgodnienia z organizatorami).

Przebieg imprezy:

- Noc 15/16-10-2010 - wymarsz grup na trasę. Pokonanie trasy zgodnie z wytycznymi otrzymanymi na starcie. Długość całego odcinka około 26 km.

- 16-10-2010 - odpoczynek dzienny, w godzinach popołudniowych obiad, wieczorem - ognisko z kiełbaskami.

- Noc 16/17-10-2010 - wymarsz grup na odcinek nocny o długości około 12 km. Po pokonaniu trasy grupy docierają do miejsca, z którego wyruszyli.

- 17-10-2010 - zakończenie imprezy w godzinach przedpołudniowych.

Cele Rajdu:

- popularyzacja turystyki kwalifikowanej i aktywnego wypoczynku,

- poznawanie walorów turystycznych Gór Świętokrzyskich,

- integracja środowisk turystycznych,

- poznanie historii, tradycji i kultury regionu,

- integracja pracowników PTK oraz TP (forma dobrej zabawy) połączona z rywalizacją pomiędzy poszczególnymi grupami,

Warunki uczestnictwa:

- Patrol (drużyna) może liczyć minimum 3 osoby i maksymalnie 6 osób.

- Patrole mniej liczne niż 3 osoby i większe niż 6 osób mogą uczestniczyć w imprezie tylko za zgodą Kierownictwa Rajdu.

- Patrolowy (Szef Grupy) musi mieć ukończone 18 lat i ponosi odpowiedzialność za osoby w grupie.

Wpisowe:

Wpisowe zbierane jest za całą grupę a nie od pojedynczych osób. Zniżki przysługują osobom posiadającym ważne legitymacje bądź uprawnienia. Wpłaty wpisowego należy dokonać przed startem na trasę rajdu w terminie i miejscu wskazanym przez organizatorów.

Zgłoszenia będą przyjmowane na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź telefonicznie (500-000-011). Wymagane będzie odesłanie wypełnionej formatki zawierającej dane uczestników otrzymanej uprzednio od organizatorów. Ostatecznym potwierdzeniem uczestnictwa w imprezie jest dokonanie wpłaty wpisowego. Ilość uczestników jest ograniczona. O wzięciu udziału w imprezie decydować będzie kolejność zgłoszeń. Po zamknięciu listy uczestników obowiązuje uiszczenie wpisowego. Wycofanie się z imprezy po zamknięciu listy uczestników, niestawienie się na starcie – nie jest równoznaczne z otrzymaniem zwrotu poniesionych kosztów – proszę o rozważne zgłaszanie uczestnictwa.

UWAGA – organizatorzy zastrzegają sobie prawo wcześniejszego zamknięcia listy uczestników w przypadku zgłoszenia się maksymalnej liczby osób biorących udział w imprezie. Po zamknięciu listy uczestników wpisowe jest bezzwrotne.

Świadczenia dla uczestników:

- ubezpieczenie NNW,

- pamiątkowy znaczek,

- puchary oraz nagrody indywidualne (rzeczowe) dla najlepszych patroli,

- dyplomy uczestnictwa dla drużyn biorących udział w imprezie,

- ciepły posiłek, ognisko z kiełbaskami, wrzątek na mecie rajdu,

- potwierdzenie punktów na odznaki turystyki Kwalifikowanej OTP oraz GOT,

- transport kierowców po pojazdy pozostawione na punkcie startowym,

- nocleg w warunkach turystycznych (spanie na sianie w stodole),

- niespodzianki przygotowane przez organizatorów.

Obowiązki Uczestników:

- Przestrzeganie niniejszego regulaminu.

- Stosowanie się do poleceń Kierownictwa Rajdu i obsługi tras.

- Przestrzeganie zasad zawartych w Karcie Turysty oraz przepisów ochrony przyrody.

Uwaga: podczas trwania imprezy obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych, oraz używania otwartego ognia (szczególnie w miejscu noclegu).

Postanowienia końcowe:

- Rajd ma charakter imprezy terenowej, połączonej z marszem na orientację.

- Uczestnicy biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność.

- Dojazd na imprezę i powrót z niej na koszt własny.

- Za szkody spowodowane przez uczestników odpowiedzialność ponoszą ich sprawcy.

- Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne w wyżej wymienionym terminie i miejscu.

- Dla osób zainteresowanych istnieje możliwość nabycia książeczek OTP i GOT, oraz możliwość zweryfikowania odznak OTP podczas trwania imprezy.

- Wyżywienie uczestników we własnym zakresie poza posiłkami zapewnionymi przez organizatorów.

- W każdym patrolu (drużynie) powinna znajdować się podręczna apteczka. Posiadanie tejże apteczki będzie weryfikowane w czasie trwania imprezy.

- Ekwipunek każdego uczestnika powinien odpowiadać dwudniowej wycieczce pieszej (konieczne są latarki, zapasowe baterie, min 1 busola bądź kompas na grupę, zegarek, notes oraz coś do pisania). Linijka i ekierka mogą być przydatne.

- Każda drużyna powinna posiadać mapę turystyczną regionu.

- OBOWIĄZKOWO KAŻDY UCZESTNIK IMPREZY MUSI POSIADAĆ ZE SOBĄ ŚPIWÓR ORAZ KARIMATĘ!

Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatorów.

Wzorem lat ubiegłych ogłaszamy konkurs na najpiękniejsze zdjęcie z imprezy, ukazujące uroki Gór Świętokrzyskich oraz rywalizację na trasie. Autor tegoż zdjęcia zostanie wyróżniony nagrodą rzeczową. Zatem prosimy o zabranie ze sobą aparatów fotograficznych.

a