Wydrukuj tę stronę
sobota, 12 grudzień 2015 00:00

Jak wybrać najlepszą linię lotniczą? Wyróżniony

Napisane przez iinformacja prasowa
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Dla większości podróżnych rozkład połączeń i cena biletu są najważniejszymi kryteriami przy wyborze przewoźnika. Linie Air France i KLM podpowiadają na co jeszcze warto zwrócić uwagę rezerwując bilet na samolot.

Pasażerowie mają swoje własne kryteria wyboru przewoźnika, zwykle są to rozkład lotów i cena, a czasem kierują się po prostu przywiązaniem do marki, czy przynależnością do programu lojalnościowego. Linie Air France KLM podpowiadają na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie biletu lotniczego.

Przewoźnicy nie tylko dbają o to, aby zapewnić wysoki standard podróży i spełnić oczekiwania klientów w zakresie sprawnego i punktualnego transportu z punktu A do punktu B, ale również starają się wyróżnić na tle konkurencji. Duże, tradycyjne linie jak Air France i KLM oferują rozległą siatkę połączeń na całym świecie – czego nie są w stanie zapewnić na przykład tzw. „przewoźnicy niskokosztowi". Air France KLM inwestują w najnowocześniejsze samoloty oraz zapewnienie pasażerom bogatej rozrywki pokładowej oraz dobrej jakości oferty kulinarnej. Przewoźników wyróżniają także ich bazy przesiadkowe – nowoczesne i bogate w infrastrukturę lotniska w Paryżu i Amsterdamie Ponadto pasażerowie Air France KLM, mają możliwość gromadzenia Mil za swoje loty w programie lojalnościowym Flying Blue.

Potęga siatki połączeń i podróż na jednym bilecie
Linie Air France i KLM mają obecnie w swojej siatce połączeń 212 miast w blisko 100 krajach, w tym mniej znane kierunki, jak i takie, do których nieliczne lub żadne linie z Europy nie oferują lotów. Warto wspomnieć tu Reunion, Gwadelupę, Dżakartę, Bali, Manilę czy Panamę. Oferta stale się powiększa. Tylko w tym roku linie Air France KLM uruchomiły na świecie 6 nowych tras (Montpellier, Belfast, Vancouver, Bogota, Cali i Edmonton), a w Polsce KLM otworzył połączenie Kraków-Amsterdam.

Dzięki partnerskim umowom z wieloma przewoźnikami na świecie, klienci mogą kupić za pośrednictwem Air France KLM przeloty w najbardziej odległe zakątki świata (np. bogata oferta lotów do wielu miast w Brazylii dzięki współpracy z liniami GOL). Natomiast w Polsce dzięki partnerstwu KLM z liniami Adria, mieszkańcy Łodzi mogą kupić bilet na www.klm.pl i podróżować po świecie w ramach siatki połączeń linii Air France KLM na jednym bilecie.

Podróż na jednym bilecie gwarantuje, że pasażer może liczyć na pomoc ze strony KLM na całej trasie, na przykład na przebukowanie biletu w przypadku opóźnienia jednego z lotów. Dzięki bogatej siatce połączeń KLM przez Amsterdam podróżny może dotrzeć na jednym bilecie z Łodzi do swojego finalnego celu podróży, a linia bierze odpowiedzialność za całą trasę. Oznacza to opiekę nad pasażerem na każdym etapie podróży i gwarancję kontynuacji lotu, nawet w przypadku utraty dalszego połączenia, jeśli wcześniejszy samolot się opóźni. Gdy mamy kilka niepowiązanych ze sobą biletów od różnych przewoźników, żadna linia nie bierze odpowiedzialności za opóźnienia lotów innej linii.

Rozkład lotów kontra sen
Sprawdzając rozkład lotów z reguły zwracamy uwagę na to, aby nasza podróż odbyła się jak najszybciej, a jeśli lecimy z przesiadką, to aby czas przesiadki był minimalny. Rzadko jednak przywiązujemy wagę do naszego zegara biologicznego i snu. Tymczasem długie oczekiwanie na przesiadkę w nocy czy transfer nad ranem wpływa negatywnie na nasz dobowy rytm, co może stanowić problem zwłaszcza dla osób podróżujących w interesach. Linie Air France KLM oferują bardzo dobrą kombinację lotów na trasach międzykontynentalnych, idealną dla pasażerów z Europy, w tym z Polski. Krótki lot z Polski do Paryża lub Amsterdamu, przesiadka w ciągu dnia lub wczesnym wieczorem, po której następuje dłuższa podróż do miejsca przeznaczenia. Przesiadki odbywają się na przebudowanym niedawno lotnisku im. Charles'a de Gaulle'a w Paryżu lub na bardzo lubianym przez pasażerów i wielokrotnie nagradzanym lotnisku Amsterdam-Schiphol. Obydwa porty lotnicze zapewniają bogatą ofertą sklepową i gastronomiczną, oferują darmowy internet oraz liczne pomysły na zagospodarowanie czasu w oczekiwaniu na kolejny lot.

KLM najbardziej punktualny
W zestawieniu przygotowanym przez firmę badawczą FlightStats linia KLM została „najbardziej punktualną linią w 2014 roku" w kategorii „największe linie świata", pozostawiając w tyle konkurencję. FlightStats monitoruje dziennie 150 tysięcy lotów na całym świecie. Samolot, który podstawiony jest pod wyznaczony gate, nie później niż 15 minut od zaplanowanego czasu, klasyfikowany jest jako punktualny. W 2014 roku 88 proc. wszystkich lotów KLM została zrealizowana na czas.

KLM online przez całą dobę
Przewoźnik przywiązuje dużą wagę do wysokich standardów obsługi klienta, dlatego oferuje wiele dogodnych rozwiązań w tym zakresie. Jednym z nich jest odpowiadanie na zapytania klientów w systemie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem popularnych serwisów społecznościowych, takich jak: Twitter, Facebook i LinkedIn. Pytania poprzez globalny fanpage KLM można przesyłać całą dobę w 14 językach, uzyskując odpowiedzi w ciągu 40 minut, a pomoc w rozwiązaniu problemu w ciągu 24 godzin. KLM jest światowym liderem wśród przewoźników lotniczych pod względem popularności globalnego profilu na Facebooku, który ma już ponad 9 milionów fanów.

Fani mogą również komunikować się z linią KLM w języku polskim za pośrednictwem lokalnego fanpage'a KLM Polska, co wyróżnia linię spośród konkurencji. Lokalny profil KLM na Facebooku pozwala nie tylko zapoznać się z ofertą, nowościami i promocjami, lecz także daje szansę na dołączenie do grona szczęśliwców, którzy w licznych konkursach wygrali swoją podróż marzeń!

KLM jest prekursorem w udostępnianiu swoim klientom nowoczesnych aplikacji i rozwiązań technologicznych. Może nie wszyscy pamiętają, że KLM był pierwszą linią w Polsce, która uruchomiła na swojej stronie narzędzie online do rezerwacji biletów lotniczych. Od niedawna działa w pełni polska wersja językowa strony www.klm.pl.

Błąd przy rezerwacji biletu?
A co jeśli pasażerowi zdarzy się literówka w imieniu lub nazwisku przy rezerwacji biletu na klm.pl? W takim przypadku należy skontaktować się z linią za pośrednictwem globalnego profilu KLM na Facebooku lub Twitterze najszybciej jak to możliwe (najpóźniej 24 godziny przed odprawą) i podać właściwe dane. KLM naprawi błąd bez żadnych dodatkowych opłat. Uwaga – powyższa usługa jest oferowana tylko przez globalne profile linii.

Złe warunki pogodowe – KLM reaguje błyskawicznie
W przypadku zakłóceń lotów złymi warunkami pogodowymi, Air France i KLM w pierwszej kolejności niezwłocznie poinformuje pasażerów SMS-em lub drogą mailową (o ile pasażer podał kontakt do siebie w rezerwacji) o wszelkich zmianach w podróży oraz anulowanych lotach. Następnie linie dokonują niezbędnych zmian rezerwacji, tak aby pasażerowie dotarli do celu najszybciej jak to możliwe.

Zmiana planów – co z rezerwacją?
Linie Air France KLM mają ciekawą opcję dla „niezdecydowanych". Rezerwując bilet na stronie, po wybraniu wariantu „time to think" („czas do namysłu") za niewielką opłatą można zabezpieczyć sobie rezerwację biletu w danej cenie bez konieczności dokonywania płatności od razu. Zyskujemy w ten sposób 7 dni na zastanowienie i uiszczenie opłaty. Opcja dotyczy przelotów na wszystkich trasach i wszystkich klas. Natomiast dzięki „flexibility" w KLM płacimy z góry niewielką opłatę za możliwość zmiany daty lotu a nawet celu podróży.

Im więcej latasz tym więcej zyskujesz!
Opłaca się być członkiem programu Flying Blue. Za każdy przelot liniami Air France, KLM lub linią partnerską podróżny otrzymuje Mile. Mile można wykorzystać na wiele sposobów. Można nimi płacić za loty, ale też za szereg usług dodatkowych, np. lepsze miejsce w samolocie, posiłek a'la carte, wstęp do poczekalni lotniskowej, zakupy w Flying Blue Store i wiele innych. Ponadto im więcej się lata, tym łatwiej jest przejść na kolejny poziom w programie – Silver, Gold czy Platinum – co oznacza sięganie po więcej ekskluzywnych profitów.

W 2015 roku program lojalnościowy należący do Air France KLM, już trzeci rok z rzędu triumfował na rozdaniu nagród Freddie, zwyciężył w najważniejszych kategoriach: „Najlepszy Program Lojalnościowy oferowany przez linie" – z wynikiem 9,22 na 10 punktów, „Najlepsza Promocja", „Najlepsze Możliwości Wykorzystania Punktów" i „Najlepszy Program Elite".

Warto dodać, że w zestawieniu Skytrax Klasa Biznes oferowana przez linie Air France i KLM sklasyfikowana została w 2014 roku wyżej niż oferta konkurencji. Doceniono też Klasę Premium Economy oferowaną przez Air France na trasach międzykontynentalnych za „wyższy komfort za rozsądną cenę". W ocenie podróżnych bardzo dobrze wypadła również obsługa lotniskowa dedykowana podróżnym Klasy Pierwszej, podobnie jak i osobny salonik-poczekalnia La Première na lotnisku w Paryżu oraz obsługa na pokładzie w Klasie Pierwszej. W zestawieniu Skytrax wysokie notowania mają również poczekalnie biznesowe należące do linii Air France KLM, jak i obsługa pokładowa na trasach dalekiego zasięgu w Klasie Biznes.
Więcej na: www.airfrance.pl oraz www.klm.pl.

 

 

Artykuły powiązane

© 2019 KURIER365.PL