Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), widzi w podanych właśnie liczbach dowód na rosnącą popularność Niemiec jako celu wyjazdów turystycznych: „Badania IPK
pokazują, że w dwóch ubiegłych latach podróże urlopowe do Niemiec rosły o 7%, silniej niż cały Incoming. Ponadprzeciętny wzrost w okresie wakacyjnym potwierdza znaczenie tego segmentu dla niemieckiej turystyki. W miesiącach letnich generujemy 1/3 rocznego wyniku."
Solidny wzrost ze wszystkich rynków Top 10
Wszystkie 10 kluczowych rynków notuje do końca sierpnia wzrosty. Numerem jeden pozostaje Holandia z wynikiem 8,3 mln noclegów (+2%), dalej Szwajcaria (+8,6%), USA (+6,9%), Wielka Brytania (+8,4%). Następne miejsca ze wzrostami pomiędzy 2 a 5% zajmują Włochy, Austria, Dania, Francja i Belgia. Na pozycję 10 powraca Hiszpania z dynamicznym wzrostem +18,9%.
Azja motorem wzrostów
Europa generuje w tym roku wzrost o 3,8%, Ameryka o 7,8%, zaś Azja o 16,3%. Chiny z 1,7 mln noclegów są najważniejszym rynkiem azjatyckim (ponadprzeciętny wzrost o 30,4%). Liczba noclegów z krajów Zatoki Perskiej rośnie o 18,5%, Indii o 10%, Korei Południowej o 19%, Tajwanu
o 31%. Ważnym rynkiem amerykańskim, obok Stanów Zjednoczonych, jest Brazylia (+10,5%,
540 000 noclegów).
Przyjazdy z pozostałych krajów południowoamerykańskich wzrosły o 11%, zaś z Ameryki Środkowej i Karaibów o 20,6%.
Więcej na: http://www.germany.travel/de.