sobota, styczeń 29, 2022
Follow Us
środa, 04 marzec 2015 15:47

Nowa koncepcja taryfowa i koncentracja na klientach w airberlin Wyróżniony

Napisane przez Informacja prasowa
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Nowa koncepcja taryfowa i koncentracja na klientach w airberlin http://pics.airberlin.com/

Airberlin ma w większym stopniu uwzględniać oczekiwania klientów i korzystać z kompetencji i motywacji swoich pracowników. Nowy Chief Executive Officer (CEO), Stefan Pichler, przedstawił swoje wyobrażenia dotyczące nowego ukierunkowania airberlin group. W ramach zmian od północy 4 marca airberlin udostępni na cały tydzień milion biletów w cenach od 44 euro (one-way) na airberlin.com/aktion.

„Strategia naszego przedsiębiorstwa jest jasna: jesteśmy europejską linią lotniczą typu multi-hub, która ma przewagę nad konkurencją w czterech istotnych obszarach: produkujemy po niższych kosztach jednostkowych, co jest przewagą, którą chcemy rozwijać poprzez konsekwentne zarządzanie kosztami częściowymi, mamy obiecującą pozycję na rynku w ważnych obszarach oddziaływania, silny zbyt w sektorze turystycznym i możemy liczyć na lojalność i entuzjazm naszych pracowników", powiedział we wtorek Stefan Pichler, podczas otwarcia konferencji prasowej w przededniu międzynarodowych targów turystycznych ITB (Internationale Tourismusbörse) w Berlinie.

Stefan Pichler przedstawił pierwsze szczegóły programu przemiany na lata 2015 i 2016. Program ten będzie realizowany w trzech krokach. W pierwszej fazie zostaną sprawdzone struktury i procesy zarządzania. W drugiej fazie nastąpi lepsza segmentacja rynku oraz w razie potrzeby odpowiednie dostosowanie możliwości. Obie fazy powinny zostać ukończone wiosną 2016 roku, aby osiągnąć znaczną poprawę rentowności. Trzec etap rozpocznie się w kwietniu 2016 r. i będzie pierwszym krokiem do wzrostu znaczenia airberlin w Europie.

W firmie wprowadzana jest aktualnie nowa kultura komunikacji, w której zmiany napędzane będą przez gromadzenie wszystkich pomysłów i talentów. „Potrzebujemy wzajemnego zaufania, pracy zespołowej, zdecydowania, poczucia odpowiedzialności i energii na wszystkich poziomach. Musimy wspierać kompetencję, niezależnie od hierarchii. Musimy być świadomi sytuacji i mieć odwagę do szybkiego działania", powiedział Pichler. Integralną częścią tej przemiany jest nowy model cen.

Nowa koncepcja taryfowa jest bliższa klientowi – zapowiedź przed ITB
Airberlin rozszerzy od 5 maja 2015 roku swoją koncepcję taryfową dla krótkich i średnich tras. Nową koncepcją jest przy tym wprowadzenie „JustFly", taryfy one-way bez wolnego od opłaty bagażu, o bardzo atrakcyjnej cenie. Koncepcja będzie w przyszłości zawierać cztery taryfy: JustFly, FlyDeal, FlyClassic i FlyFlex+. Będą one w jeszcze większym stopniu odpowiadać na życzenia i potrzeby klientów. Bilety w atrakcyjnej taryfie JustFly będą dostępne już od 44 euro za lot w jedną stronę. Ta taryfa nie obejmuje bagażu wolnego od opłat, ale jest oferowana z wysokim stopniem dostępności.

„Komentarze naszych klientów były jednoznaczne – w szczególności od klientów, podróżujących na krótkich trasach z bagażem podręcznym; teraz znajdą u nas lepsze oferty niż kiedykolwiek wcześniej. Nowe taryfy są optymalnie ukierunkowane na kluczowe grupy docelowe i rezultacie przyciągną nowych pasażerów do airberlin" - powiedział Stefan Pichler. W ramach zapowiedzi nowej oferty przed ITB, podróżni mogą poznać tę korzystną taryfę z wyprzedzeniem. Od północy 4 marca airberlin udostępni na cały tydzień milion biletów w cenach od 44 euro (one-way). Te ekskluzywne bilety w ramach „sneak preview" można rezerwować na airberlin.com/aktion.

Lepsza obsługa klienta – ostateczna odpowiedź w ciągu 7 dni roboczych
Od czerwca 2015 roku, klient otrzyma odpowiedź w ciągu 24 godzin, a każda sprawa będzie rozstrzygana maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych. „airberlin zawsze był - i będzie w przyszłości - linią lotniczą z sercem. To dla mnie bardzo istotne, aby również w przypadku pytania lub reklamacji nasi klienci mieli poczucie, że są w dobrych rękach. Tylko w ten sposób możemy zagwarantować, że wrażenia z podróży będą pozytywne, nawet jeśli pojawiły się nieprzewidziane zdarzenia. Chcemy, aby od nastania lata nasi podróżni byli w stanie wyraźnie dostrzec tę różnicę na tle konkurencji", wyjaśnił istotną zmianę planowaną na rok 2015 Stefan Pichler.

Wzmożony dialog – zespoły doradcze ds. Komunikacji
Od maja 2015 roku powstaną zespoły doradcze ds. klientów. Wspólnie z biurami podróży, organizatorami wycieczek, klientami firmowymi i prywatnymi, airberlin chce regularnie wymieniać opinie dotyczące produktów, obsługi i doświadczeń z zakupów. Celem jest wzmocnienie udziału tych grup w innowacjach i udoskonaleniach, a tym samym zapewnienie możliwości szybszego reagowania na życzenia klientów oraz zwiększenie atrakcyjności usług.

Nacisk na turystykę – dynamiczne pakietowanie z potencjałem na przyszłość
Tegoroczne targi ITB i strategiczne priorytety charakteryzują się mocnym skoncentrowaniem na ofercie turystycznej – trend ten ma być jeszcze silniejszy w przyszłości. W ten sposób airberlin umocni swoją rolę lidera rynku lotów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii do Hiszpanii i Grecji. Znaczne rozszerzenie oferty lotów do Włoch było możliwe dzięki ścisłej współpracy z linią Alitalia. Mówimy tutaj o ponad 700 lotach tygodniowo, do Rzymu, Sycylii czy Wenecji. W roku 2015 rozszerzana będzie oferta lotów z Düsseldorfu i Monachium na Karaiby. Program dotyczący USA obejmuje loty do ważnych turystycznych miast, takich jak Fort Myers, Los Angeles, Miami czy Nowy Jork. Wraz ze swoim partnerem - oneworld® American Airlines, airberlin oferuje każdego tygodnia ponad 2500 lotów codeshare. Równie dużo wspólnych lotów codeshare do Azji i Afryki będzie możliwych dla podróżnych airberlin, NIKI i Etihad Airways; kilka razy dziennie samoloty airberlin latają z Niemiec i Austrii do węzła komunikacyjnego Etihad w Abu Dhabi.

„Oprócz czystej oferty lotów turystycznych na krótkie i długie trasy, właśnie ten obszar stanowi trzon naszej sprzedaży. Wymiana opinii, doświadczeń oraz relacje, które mamy z ponad 100 agencjami podróży, są niezrównane i zrobimy wszystko, aby jeszcze wzmocnić naszą pozycję jako aktywnego partnera" - wyjaśnia Pichler, podkreślając, jak istotny dla firmy jest ten obszar sprzedaży. Dla miłośników dynamicznego pakietowania airberlin zapewnia możliwości techniczne dla optymalizacji jakości i aktualności danych. W tym segmencie airberlin spodziewa się jednego z najsilniejszych impulsów wzrostu w aktualnym roku.

Premiera: airberlin business benefits – wzmocnienie oferty podróży biznesowych
Oprócz turystyki, w ramach ofensywy sprzedażowej rozwijane są inne kanały. Wprowadzając „airberlin business benefits", airberlin tworzy nową markę parasolową dla ofert podróży biznesowych. Klienci korporacyjni mają teraz trzy produkty do wyboru: sprawdzony program Business Points, który jest stale udoskonalany i rozbudowywany, nowy produkt dla firm Business Pro, który umożliwia bezpłatną zmianę rezerwacji, nawet w taryfach FlyClassic, oraz Business Prime - udoskonalony model płatności ratalnych dla firm, oferujący jeszcze więcej możliwości i jeszcze większą elastyczność. Rozszerzona oferta airberlin przedstawiona będzie na nowostworzonej platformie rezerwacji, dzięki której klienci firmowi w Internecie będą mieli do dyspozycji jeszcze więcej możliwości.

„Segment biznesowy Business Travel ma dla airberlin wysokie znaczenie strategiczne i odnotowuje silny wzrost. Dzięki wprowadzeniu udoskonaleń po stronie produktów poprzez Full-Flat Business Class oraz wprowadzenie nowych miejsc w transporcie kontynentalnym stworzyliśmy najlepsze warunki hardware. Następnym krokiem będzie optymalizacja sposobu podejścia do rynku klientów biznesowych poprzez znalezienie atrakcyjnych rozwiązań cenowych", powiedział Stefan Pichler.

Silny kanał sprzedaży online – na początek aplikacja Android
Nowoczesne kanały sprzedaży online oraz aplikacje są częścią cyfrowego stylu życia i przyczyniają się do pozyskania nowych grup klientów – airberlin będzie w pełni korzystać z tej możliwości. Z aplikacji airberlin dla iPhone korzysta już ponad milion użytkowników, a co czwarty klient airberlin korzysta aktualnie z ofert przesyłanych na urządzenia mobilne – z tendencją zwyżkową. Nowością na ITB będzie aplikacja na system Android, za pomocą której użytkownicy mogą dokonywać check-in, wybierać lub zmieniać miejsca do siedzenia, wysyłać karty pokładowe lub też zapisywać je bezpośrednio na smartfonach. Ponadto, aplikacja udostępnia informacje na temat aktualnej pogody w miejscu docelowym, umożliwia zarządzanie rezerwacjami i sprawdzanie aktualnego statusu topbonus oraz ilości przebytych mil. Strona airberlin.com odnotowuje 90 milionów odwiedzających rocznie i generuje ponad jedną trzecią całkowitego wolumenu sprzedaży. airberlin oferuje gwarancję najlepszej ceny dla rezerwacji online: jeśli ten sam lot będzie oferowany przez inny portal online w tym samym dniu rezerwacji w cenie o ponad dziesięć euro niższej, airberlin zwróci swoim podróżnym różnicę.

Klienci statusowi – topbonus jako odpowiedź na programy konkurencji
Podróżni mający status frequent flyer w innym programie gromadzenia mil, którzy przejdą do topbonus, mogą zachować swój status i przeprowadzić tzw. status match. Oznacza to, że często podróżujący pasażer, który zdecyduje się na przeniesienie „status match", będzie mógł od razu korzystać z przysługujących mu korzyści związanych ze statusem, nie musząc ich od nowa wypracowywać. Uczestnicy programu lojalnościowego topbonus, którzy mają na swoim koncie 25000 mil lub 24 loty, otrzymają status Silver. W programie naszego największego niemieckiego konkurenta do uzyskania tego samego statusu potrzebnych jest 35000 mil lub 30 lotów.

Inwestycje na lądzie i w powietrzu – siedzenia i poczekalnie
Podczas targów ITB airberlin zaprezentuje nowe fotele Recaro, które dadzą podróżnym ponad trzy centymetry więcej miejsca na nogi. Do roku 2017 powinna być w nie wyposażona cała flota samolotów obsługujących trasy średniego dystansu. Nowe fotele Recaro są wyposażone w złącza USB i można do nich podłączać i ładować urządzenia, takie jak smartfony, tablety, czy laptopy. Nowe fotele są istotnym elementem planu udostępniania Internetu w samolotach. Dwa samoloty Airbus A320, które latają do Abu Dhabi, zostały już wyposażone w nowy system.
Jeszcze wiosną rozpoczną się dalsze prace nad modyfikacjami samolotów. W ciągu roku 2015, już 25-30 samolotów będzie wyposażone w funkcję „airberlin connect". airberlin planuje ukończyć modyfikowanie swojej floty w ciągu trzech lat.

Nowe ekskluzywne poczekalnie dla uczestników topbonus ze statusem Silver lub wyższym zostaną otwarte w marcu i kwietniu 2015 roku w Norymberdze i Stuttgarcie, uzupełniając tym samym ofertę istniejących już i chętnie wykorzystywanych ekskluzywnych poczekalni w Berlinie, Düsseldorfie, Hamburgu, Kolonii, Monachium i Wiedniu. Aż do samego wejścia do samolotu podróżni będą otrzymywali w pobliżu bramek zimne i ciepłe napoje, będą mogli korzystać z bezpłatnego Internetu bezprzewodowego oraz bogatej oferty prasy, zarówno w tradycyjnej formie drukowanej, jak i w wersji cyfrowej.

Osoby odwiedzające targi ITB znajdą airberlin w hali 25 na stanowisku 110. Stanowisko składa się z trzech obszarów, w których odwiedzający otrzymają wyczerpujące informacje o airberlin.

O airberlin
airberlin jest jednym z czołowych przewoźników w Europie latającym w ciągu roku do 150 docelowych portów lotniczych na świecie. To drugie co do wielkości przedsiębiorstwo transportu lotniczego Niemiec przewiozło w 2014 r. ponad 31,7 mln pasażerów. Dzięki strategicznemu partnerstwu z liniami Etihad Airways, które utrzymują w airberlin udział w wysokości 29,21%, oraz członkostwu w sojuszu linii lotniczych oneworld® airberlin dysponuje globalną siecią połączeń. topbonus – program lojalnościowy airberlin, zrzeszając ponad 3,5 miliona uczestników, jest jednym z wiodących tego typu programów w Europie. Wielokrotnie nagradzany za jakość serwisu przewoźnik oferuje wraz z 20 liniami lotniczymi na całym świecie przeloty pod wspólnym numerem. Flota airberlin należy do najmłodszych i najbardziej wydajnych ekologicznie w Europie. airberlin wraz z pozostałymi liniami wchodzi w skład Etihad Airways Partners, nowej marki, z którą od końca 2014 r. Etihad łączą wspólne przedsięwzięcia.

Więcej na: www.airberlin.com i www.facebook.com/airberlin.

 

a