środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
sobota, 23 listopad 2013 09:20

"Internetowe" miasto Wyróżniony

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
"Internetowe" miasto www.internetowarewolucja.pl

Najbardziej „internetowym" miastem w województwie lubuskim została Nowa Sól. Jako jedno z 16 miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców, zyskał miano Google eMiasta.

Nagroda, którą wręczono w październiku br., jest wyróżnieniem dla przedsiębiorców działających na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, którzy coraz aktywniej korzystają z internetu w swojej codziennej pracy. – Działamy od 10 lat i od początku jesteśmy w sieci. Jeśli firmy nie ma w internecie, to tak jakby jej nie było. Musimy być widoczni, by być konkurencyjni, bo podobnych do nas na rynku nie brakuje – podkreślał Tomasz Maciejewski, koordynator ds. sytemów CAP w New Tech Solutions w Nowej Soli.

Nowa Sól należy do ścisłej czołówki miast w Polsce liczących poniżej 100 tysięcy mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci. 

Lubuskie konsekwentnie i z sukcesami buduje społeczeństwo informacyjne. – Mamy plany i warunki do skutecznej cyfryzacji. W nowej perspektywie możliwości są jeszcze większe, bo takie jest ukierunkowanie polityki spójności. Już teraz tworzymy ku temu podstawy. W latach 2007-2013 zakontraktowaliśmy 17 dużych projektów. Nasze sztandarowe projekty to Szerokopasmowe Lubuskie (całkowita wartość projektu dofinansowywanego z LRPO to 151 mln zł), dzięki któremu 52 tys. osób uzyska dostęp do internetu, Lubuski e-Urząd (25 mln zł), który stanie się przyjazny dla obywatela, bo ten będzie mógł swoje sprawy załatwić szybko, łatwo i nowocześnie, oraz Lubuskie e-Zdrowie (6 mln zł), czyli szybki dostęp do lekarskiej diagnozy. - powiedziała marszałek Elżbieta Polak

Prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz za wyróżnienie podziękował nowosolskim przedsiębiorcom. – Staramy się wykorzystywać nowoczesne technologie i wspierać tych, którzy idą w kierunku cyfryzacji. Mamy świadomość tego, że by się rozwijać, to musimy znaleźć się w e-usługach.

Badanie Google eMiasta przeprowadzono w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców we wszystkich województwach w Polsce, mierząc poziom aktywności w internecie lokalnych firm z sektora MŚP. Kryteria uwzględnione w badaniu to m.in. posiadanie własnej strony internetowej, również w wersji na urządzenia mobilne (np. smartfony, tablety), prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie, posiadanie własnego bloga czy obecność w serwisach społecznościowych. Poza małymi miastami do 100 tys. mieszkańców przebadano również miasta wojewódzkie, wyłaniając w osobnym rankingu najbardziej „internetowe pod względem przedsiębiorczości" wojewódzkie eMiasto.

Google od wielu lat angażuje się w działania edukacyjne na temat internetu skierowane do małych i średnich firm w całej Polsce. W ramach akcji Internetowa Rewolucja Google wraz z partnerami organizuje bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców z sektora MŚP. Dotychczas w akcji wzięło udział ponad 50 tys. firm, a ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 miast z całej Polski wzięło udział w szkoleniach Internetowej Rewolucji. Potrzeby są jednak nadal duże, zwłaszcza w mniejszych miastach. Zaledwie połowa małych i średnich firm w Polsce posiada stronę internetową. Jeszcze mniej przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet lub prowadzi działania promocyjne w sieci. Również niewielu z nich postrzega internet jako narzędzie ekspansji zagranicznej. Dlatego w 2013 roku, poza kontynuacją projektu pod hasłem Internetowa Rewolucja bez Granic, Google zdecydowało się na uhonorowanie tych miast, które mogą być wzorem dla innych w obszarze przedsiębiorczości online.
http://lubuskie.pl

www.internetowarewolucja.pl

 

{jumi [*6]}

a