czwartek, kwiecień 18, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/13860.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/13860
piątek, 28 czerwiec 2013 13:29

PL – Jordania zaprasza Wyróżniony

Napisane przez Cezary Rudziński
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
PL – Jordania zaprasza Fot.: Cezary Rudziński

Jordania, kraj z 6,2 mln mieszkańców, zajmujący 89,3 tys. km² powierzchni, zainteresowana jest zwiększeniem liczby turystów z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym oczywiście z największego kraju tego regionu – Polski.

W związku z czym Warszawę odwiedzili przedstawiciele Jordańskiej Izby Turystycznej (Jordan Tourism Board) odpowiedzialnej za rozwój turystyki przyjazdowej do tego kraju, przedstawiciele jordańskich biur podróży oraz linii lotniczych Royal Wings Airlines, którzy zapowiedzieli uruchomienie w październiku br. sezonowych, zimowych połączeń czarterowych Warszawy z Ammanem lub Akabą.
Zaprezentowali też walory turystyczne Jordanii podczas spotkania z polskimi dziennikarzami i przedstawicielami naszej branży turystycznej.

– Nawet najbardziej wymagający podróżnicy – stwierdzili goście znad Mórz: Martwego i Czerwonego – znajdą w Jordanii coś dla siebie. Kraj nasz ma bogatą ofertę turystyczna zarówno dla osób zainteresowanych historią i kulturą, chcących wybrać się w niezapomnianą podróż śladami religii, jak i dla amatorów przygód, relaksu, dobrej zabawy i rozrywki. W Jordanii czekają na gości wspaniałe zabytki, niepowtarzalna przyroda i dobre obiekty hotelowe na każdą kieszeń.
Otwierając prezentację dyrektor generalny JIT Abel Razzaq El Arabiyat powiedział, że w ub. roku wzrosła liczba turystów z Polski, a także z Czech i Węgier w świecie. Zdecydowało to o zorganizowaniu w tych krajach prezentacji walorów i różnorodności Jordanii jako kierunku wyjazdów turystycznych. A równocześnie planów uruchomienia połączeń czarterowych między nią i tymi trzema państwami. Jej celem jest oczywiście popularyzacja Jordanii i przedstawienie szerokiej oferty turystycznej na nowych rynkach. Podkreślił, że turystyka jordańska oparta jest na doświadczeniu oraz znakomitych zabytkach i doskonałych produktach turystycznych.
Szerzej walory turystyczne i ofertę Jordanii w tej dziedzinie przedstawił w prezentacji audiowizualnej Ahmad Elsageer, dyrektor marketingu JIT. Zaczął od przedstawienia miejsca i roli turystyki w gospodarce jego kraju. Wytwarza ona 14 proc. PKB, zatrudnia bezpośrednio 42 tysiące, a pośrednio ponad 130 tys. ludzi. Ma wpływ na losy 800 tys. ludzi. W latach 2011-2012 liczba turystów polskich, którzy odwiedzili Jordanię wzrosła o 11 proc. - z 10,5 do prawie 12 tys. osób. Był to m.in. rezultat promocji jego kraju w Polsce, zwłaszcza udział w targach TT Warsaw i innych imprezach.
Jordańska Izba Turystyczna posiada 12 biur – przedstawicielstw na świecie – najwięcej w Europie. Gość poinformował, że 40 proc. turystów przyjeżdża do Jordanii korzystając z zamawiania noclegów bądź udziałów w imprezach za pośrednictwem internetu. Działania promocyjne w zakresie turystyki przyjazdowej wspiera rodzina królewska, w tym król Abdullah II i królowa Rania. Mówiąc o walorach swojego kraju podkreślił klimat umożliwiający przyjazdy turystyczne przez cały rok, dobre drogi, podobnie jak połączenia lotnicze, lądowe i morskie. Jordania leżąc w centrum Bliskiego Wschodu stanowi pomost między Wschodem i Zachodem - dodał.
Kraj posiada 3 lotniska międzynarodowe, samoloty krajowych linii zapewniają połączenia z 59 portami lotniczymi odbywając co tydzień ponad 500 rejsów. Aktualnie rozbudowywane jest jedno lotnisko. Mocnym atutem są dobre sieci hotelowe. Niedawno oddano do użytki kolejne luksusowe hotele w Ammanie, w trakcie realizacji są następne zarówno stolicy jak i w porcie Akaba nad Morzem Czerwonym. Prelegent dokonał też przeglądu głównych dziedzin turystyki jordańskiej przyciągających zagranicznych gości. Szczególnie atrakcyjna jest historia i kultura.
W kraju tym poznawać można bowiem ponad 28 tysięcy miejsc i obiektów historycznych. Nie tylko najsławniejszych, jak Petra, ale również sławnych Jerash i Madaba, czy zamki Ajkom i Karol Castle i wiele innych. Dynamicznie rośnie oferta w popularnej dziedzinie przygody i aktywnego wypoczynku: safari, jazdy konnej, samochodami terenowymi, trekkingu, lotów na paralotniach i balonami, czy nurkowania na jednej z najpiękniejszych raf koralowych w zatoce Akaba. Uznaniem cieszy się turystyka ekologiczna i przyrodnicza. Kraj posiada bowiem góry, oazy, najniżej położone miejsce na naszym globie, dwa morza oraz wodospady.


{gallery}13860{/gallery}

Świetna jest baza oraz zaplecze dla turystyki kongresowej i konferencyjnej, cały czas doskonalone. Największa impreza międzynarodowa, jaką dotychczas zorganizowano – Światowe Forum Ekonomiczne – wymagała obsłużenia równocześnie 65 tys. osób. W ofercie znajduje się też turystyka rodzinna, Spa i Welles z unikalnymi miejscami nad Morzem Martwym na wysokości 410 m poniżej poziomu morza, z leczeniem wodą i błotem. Zaś w innych miejscach gorące źródła znakomite w leczeniu chorób stawów i skóry.
Obok turystyki historyczno-kulturalnej, najmocniejszym atutem i atrakcją Jordanii jest turystyka religijna. W kraju jest bowiem wiele miejsc należących do Ziemi Świętej. Przykładowo można wymienić Górę Nebo, miasto kościołów i mozaik z VI w n.e. Madaba, czy miejsce ścięcia Jana Chrzciciela – Mukavir. O liniach lotniczych Royal Wings Airlines i planach związanych z Polską mówił ich przedstawiciel. Dysponują one samolotami Embraer 175 i 195 oraz Airbusami 320, 321 i 340. Zamierzają w okresie od 20 października 2013 do 2 lutego 2014 r. zorganizować, po 1 x w tygodniu, 16 lotów czarterowych między Jordanią i Polską.
Linie te specjalizują się bowiem w przelotach czarterowych. Przedstawił też konkretną ofertę cenową, w zależności od liczby pasażerów lub części wynajętego samolotu, przedstawicielom naszych biur podróży. I chociaż stwierdził, że są to ceny atrakcyjne w porównaniu z innymi przewoźnikami czarterowymi, wymagać one będą jeszcze kalkulacji przez potencjalnych klientów – polskie biura podróży. Po wspólnej prezentacji walorów i atrakcji turystycznych Jordanii dla prasy i branży turystycznej, odbyły się indywidualne rozmowy przedstawicieli tej pierwszej z jordańskimi gośćmi z JIT oraz robocze spotkania przedstawicieli drugiej obu krajów.

{jumi [*6]}

a