sobota, styczeń 29, 2022
Follow Us
czwartek, 10 styczeń 2013 22:25

Strategia pozytywnie oceniona

Napisane przez Gazeta Finansowa / Agnieszka Skarbek-Malczewska
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Minister skarbu Mikołaj Budzanowski uważa, że przedstawiona przez PGNiG nowa strategia jest krokiem w dobrą stronę. W wypowiedzi, cytowanej przez agencję ISB News, szef MSP podkreślił, że spółka musi nadrobić stracony czas, by sprostać oczekiwaniom konkurencyjnego rynku i zwiększyć krajowe wydobycie.

- Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo wkrótce straci pozycję monopolisty, dlatego musi pozbyć się balastu w postaci rozbudowanej struktury i pobocznej działalności. To obciążenie dla spółki, od której oczekuję elastycznego reagowania na zmieniające się warunki na rynku. Dlatego z zadowoleniem przyjąłem wiadomość o planowanej restrukturyzacji i nowym modelu zarządzania– powiedział minister Budzanowski.

W zaprezentowanej 19 grudnia „Krótkoterminowej strategii budowania wartości GK PGNiG do 2014" koncern zakłada m.in. wygenerowanie do 2020 r. nadwyżki w wysokości ok. 15 mld zł. Ma ona zostać przeznaczona na kolejne inwestycje. Ponad 1 mld zł trafi w 2013 r. na upstream w Polsce. Spółka skupi się również na poprawie efektywności w obszarze sprzedaży i obsługi klientów. Planuje ponadto wdrożyć nową politykę marketingową i zintegrowaną ofertę produktową. Będzie ona obejmowała oferty dual fuel (sprzedaż więcej, niż jednego medium) i zmianę sposobu rozliczeń z klientami.

Prezes PGNiG Grażyna Piotrowska-Oliwa zapowiedziała konsolidację spółek dystrybucyjnych grupy w ramach zaktualizowanej strategii spółki do 2014 r. Obecnie jest ich sześć. Są to spółki gazownictwa: Mazowiecka, Wielkopolska, Dolnośląska, Górnośląska, Karpacka i Pomorska. Zdaniem prezes PGNiG takie działanie musi zostać podjęte by segment dystrybucji mógł sprawniej funkcjonować i elastycznie reagować na potrzeby klientów. PGNiG planuje bowiem zmiany w elektronicznym systemie obsługi klientów spółek dystrybucyjnych. Chodzi o jego ujednolicenie tak by obieg informacji był ułatwiony, a tym samym zapewniona została szybkość reakcji na potrzeby klientów.

{jumi [*9]}

a