środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
wtorek, 19 czerwiec 2012 16:27

Misja społecznej odpowiedzialności Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Misja społecznej odpowiedzialności Fot. Gazeta Finansowa

 

Dzisiaj w Warszawie uroczyście wręczono wyróżnienia „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Redakcja Gazety Finansowej przyznała je za ponadstandardowe zaangażowanie w działalność CSR.

Wśród nagrodzonych firm i instytucji znalazły się m.in. Pelion SA, PKP Cargo SA oraz Stowarzyszenie Akademia Rozwoju Filantropii. W gronie liderów CSR znalazły się także media. Wyróżnienie za popularyzowanie problematyki CSR przypadło redakcji programu „Pytanie na śniadanie”. Rosnąca liczba inicjatyw publikowanych w „Raporcie Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” Gazety Finansowej potwierdza, że firmy i instytucje poszukują coraz ciekawszych sposobów realizowania misji społecznej odpowiedzialności. W trakcie uroczystości wręczone zostały nagrody za projekty wyróżnione w X - XIII edycjach Raportu. Zdaniem ekspertów, do grona najciekawszych i najbardziej spektakularnych projektów CSR w ostatnich miesiącach należały m.in. „Łódź Maraton - Dbam o Zdrowie” oraz „Koalicja Prezesi-wolontariusze 2011”. Uznanie zdobyła także polityka pracownicza z okazji 10-lecia PKP Cargo. - Idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (ang. CSR) zdobywa w Polsce coraz większą popularność i z każdym rokiem zwiększa się liczba specjalistów w tej dziedzinie. Już od pierwszego Raportu staramy się wyróżniać programy i inicjatywy, które, nie tylko odróżnia od innych pomysł, ale przede wszystkim wspierają ważne społecznie obszary – powiedział Piotr Bachurski, redaktor naczelny Gazety Finansowej.

„Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony jest zagadnieniom z obszaru CSR. W każdej edycji wyróżniane są dwa projekty prowadzone przez firmy i instytucje. W publikacji zamieszczane są również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy przybliżają problematykę CSR. Partnerem honorowym uroczystości „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Instytucja ta w sposób kompleksowy wspiera polskich przedsiębiorców we wszystkich aspektach funkcjonowania biznesu. Dotyczy to także, społecznej odpowiedzialności biznesu, która – choć może nie jest jeszcze tak popularna w Polsce jak na Zachodzie – powinna stanowić jeden z istotnych fundamentów działania przedsiębiorstw. - Podnoszenie świadomości polskich firm, co do korzyści wynikających z respektowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu to wyzwanie, które stoi m.in. przed PARP. CSR uważa się czasem za element strategii wizerunkowej, czy wręcz propagandy. Tymczasem działania związane z odpowiedzialnością społeczną nie tylko poprawiają wizerunek firmy, ale przekładają się realne korzyści biznesowe. Zadaniem PARP jest uświadomienie jak największej liczbie przedsiębiorców korzyści płynących z działań społecznie odpowiedzialnych – powiedziała Bożena Lublińska – Kasprzak, Prezes PARP.

Coraz większe zainteresowanie problematyką CSR wykazują także polskie media. - Idea CSR, jeszcze kilkanaście lat temu niemal w ogóle nie znana na polskim rynku, chyba już na dobre się u nas zadomowiła. Można nawet powiedzieć, że panuje na nią swoista moda - coraz więcej firm widzi potrzebę angażowania się w projekty prospołeczne. "Super Express" i „Super Biznes” z całego serca wspierają tę modę, nie ograniczając się jedynie do opisywania co cenniejszych inicjatyw, ale do bezpośredniego angażowania w CSR. Warto wspólnie zmieniać naszą rzeczywistość – powiedział Hubert Biskupski, z-ca redaktora naczelnego Super Expressu i redaktor prowadzący dodatek Super Biznes.

 

Laureaci wyróżnień „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” Gazety Finansowej:

X edycja:

Pelion SA, Apteki Dbam o Zdrowie i Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi – za organizację „Łódź Maraton - Dbam o Zdrowie" – wyjątkowego wydarzenia sportowego i społecznego. Celem tego projektu było promowanie biegania jako najprostszej formy ruchu oraz samego miasta Łódź w Polsce i na świecie;

Jacek Janiszewski, Przewodniczący Rady Programowej Stowarzyszenia Integracja i Współpraca - za autorski projekt „Bezpieczne i ekologiczne wakacje” – popularyzujący ideę rozważnego i bezpiecznego spędzania wolnego czasu oraz uczący umiejętności prawidłowego zachowania się w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu.

 

XI edycja:

Redakcja programu TVP 2 „Pytanie na śniadanie” - za poruszanie na antenie telewizji publicznej ważnych społecznie problemów oraz zaangażowanie w projekty CSR-owe;

PKP Cargo SA - za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej z okazji 10-lecia, w tym m.in. Ekspedycję na Mont Blanc, Konkurs „Niezwykli ludzie PKP Cargo” oraz efektywną promocję tych działań na Facebooku.

 

XII edycja:

Fundacja Universitatis Varsoviensis i Klub Hybrydy - za promocję pozauczelnianej aktywności artystycznej we współpracy z działającym od 55 lat Klubu Studenckiego Hybrydy oraz prowadzony od ponad 15 lat program pomocy materialnej dla studentów niepełnosprawnych;

Stowarzyszenie Akademia Rozwoju Filantropii - za projekt „Koalicja Prezesi-wolontariusze 2011”, w którym działa 18 zaangażowanych społecznie prezesów firm takich jak: ENEA SA, Danone, AXA Polska SA, Citi Handlowy, Medicover, Grupa TP, BGK czy Tchibo Warszawa.

 

XIII edycja:

Fundacja Banku Gospodarstwa Krajowego im. J. K. Steczkowskiego - za prowadzony od 4 lat konkurs grantowy „Na dobry początek!”, w którym dofinansowuje się projekty edukacyjne dla dzieci w wieku 2 - 5 lat mieszkających na terenach wiejskich i w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców;

KGHM Polska Miedź SA i Stowarzyszenie Na Rzecz Dzikich Zwierząt „Sokół” - za zaangażowanie w ochronę gatunkową sokoła wędrownego i opiekę nad lęgowym stanowiskiem drapieżnika.

Partner honorowy: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Sponsorzy: OSG Polska i Capital Ventures.

Partnerzy: Super Biznes (dodatek dziennika „Super Express”), Agencja Informacyjna Newseria, portal Kurier365.pl i Capital24.pl.

{jumi [*9]}

 

 

a