- Należy podkreślić, że następuje społeczna zmiana w zakresie zaufania do sklepów wielkopowierzchniowych. W 2006 r. nie ufało i raczej nie ufało im 64 proc. badanych, dziś takie wskazania deklaruje 30 proc. Polaków. W długofalowej perspektywie można więc zauważyć pozytywny trend i efekty działań zmierzających do poprawy reputacji prowadzonych przez super- i hipermarkety – podkreśla Dorota Ciszek z On Board PR. Uczciwość sieci handlowych wobec pracowników, w oczach badanych, wypada znacznie gorzej niż uczciwość wobec klientów. Wyniki wspomnianego badania pokazują, że niemal co drugi badany Polak (47 proc.) uważa, że sklepy lub hipermarkety nie traktują uczciwie swoich pracowników. Przeciwnie deklaruje tylko 14 proc. osób.
- W roku 2010 respondenci nieco lepiej ocenili uczciwość sklepów w stosunku do pracowników niż w roku 2006 (uczciwi 2010: 14 proc.; 2006: 9 proc.; nieuczciwie 2010: 46 proc., 2006: 64 proc.), warto zwrócić również uwagę, że prawie 40 proc. respondentów nie potrafiła określić czy sklepy są uczciwe wobec pracowników – komentuje Tomasz Dziedzic, z PBS DGA.
{jumi [*9]}