wtorek, kwiecień 16, 2024
Follow Us
wtorek, 29 maj 2012 10:10

Jaki kryzys? Wyróżniony

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Jaki kryzys? www.apple.com.pl

Po raz drugi z rzędu najcenniejszą marką świata zostało Apple. Drugie miejsce zajęła marka IBM, która wyprzedziła firmę Google, spadajacą na trzecią pozycję.

Mimo kryzysu najsilniejsze marki świata zwiększyły swoją wartość, co wynika z dorocznego badania najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 (wg Millward Brown). Drugi rok z rzędu marką numer jeden jest Apple, natomiast spadek na trzecie miejsce zanotowało Google.

Według Millward Brown Optimor, marka Apple odnotowała 19-procentowy wzrost wartości i jest warta 182,9 mld USD (od 2006 roku marka Apple zwiększyła swoją wartość o 859 proc.). Wartość marki IBM wzrosła o 15 procent (do 115,9 mld USD) i wyprzedziła Google, który spadł na 3. miejsce w rankingu (wartość 107,8 mld USD).

W rankingu Top 100 pojawiła się pierwsza marka afrykańska – operator komórkowy MTN z RPA (miejsce 88., wartość 9,2 mld USD). Z tego szybko rozwijającego się rynku pochodzi 40 procent sprzedaży Guinnessa. Równie błyskawicznie rozwija swoją działalność na tym kontynencie firma Orange. Sieć Walmart dokonała znaczącej inwestycji na tym kontynencie - przejęła sklepy Massmart - i została liderem rankingu marek z sektora handlu detalicznego. Wartość marki Walmart wynosi obecnie 34,4 mld USD.

Wśród marek z rynku Fast Food niekwestionowanym liderem jest firma Mc Donald's z 17-procentowym wzrostem i wartością 95 188 mld USD. Klientami tej sieci jest 85 procent Amerykanów. Marki luksusowe reprezentuje Louis Vuiton o wartości 25 920 mld USD i 7-procentowym wzroście.

W wycenie marek bierze się pod uwagę opinie klientów (wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie) w połączeniu z analizą danych finansowych, wycen rynkowych, raportów analityków oraz profili ryzyka inwestycyjnego.

www.millwardbrown.com

{jumi [*9]}

a