czwartek, kwiecień 18, 2024
Follow Us
poniedziałek, 10 styczeń 2022 12:21

Prezes PAŻP: Kontroler ruchu lotniczego musi mieć 4 rozwiązania Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Zawsze na każdą sytuację musimy mieć mniej więcej 4 rozwiązania i gdzieś z tyłu piąte, awaryjne, gdyby coś nie wyszło Zawsze na każdą sytuację musimy mieć mniej więcej 4 rozwiązania i gdzieś z tyłu piąte, awaryjne, gdyby coś nie wyszło mat.pras

– Naszym podstawowym zadaniem jest oczywiście zapewnienie bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Odbywa się to na zasadzie, że my cały czas projektujemy sobie to, co się wydarzy w przyszłości, na 10 do 15 minut do przodu.

Czyli my jak gdyby układamy sobie te puzzelki, które są w powietrzu i tworzymy sytuację, która ma się wydarzyć za 10-15 minut – mówi o pracy kontrolera ruchu lotniczego Janusz Janiszewski, p.o. prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

– Zawsze na każdą sytuację musimy mieć mniej więcej 4 rozwiązania i gdzieś z tyłu piąte, awaryjne, gdyby coś nie wyszło – dodaje Janiszewski. Standardowo kontroler ruchu lotniczego ma „na łączności” aż 14-20 samolotów jednocześnie! A jak wygląda dzień pracy w tym zawodzie? O tym również w wypowiedzi prezesa PAŻP.

A także:

Za co odpowiada kontroler ruchu lotniczego?

Jak kontroler ruchu lotniczego odpoczywa w przerwach?

Janusz Janiszewski – p.o. prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Absolwent Akademii Sztuki Wojennej (dawniej AON) na kierunku Zarządzanie ruchem lotniczym, ukończył również studia ekonomiczne we Wrocławiu.

 

Od 1999 r. jest kontrolerem ruchu lotniczego i posiada unikalną, ekspercką wiedzę i doświadczenie z obszaru planowania, rozwoju i zarządzania ruchem lotniczym. W trakcie swojej kariery zawodowej pełnił odpowiedzialne funkcje menadżerskie i zarządcze w PAŻP. Ponadto jest stałym członkiem Zespołu Doradczego Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, odpowiedzialnym za kwestie związane z rozwijaniem infrastruktury w związku z planowaną rozbudową sieci lotnisk w Polsce. W listopadzie 2020 r. został członkiem Network Management Board – Rady Zarządzania Siecią. Od grudniu 2019 r. jest też Przewodniczącym Rady Sterującej A6 Alliance – grupy największych europejskich dostawców usług żeglugi powietrznej.

a