poniedziałek, maj 23, 2022
Follow Us
środa, 15 lipiec 2020 11:01

Leonardo dostarcza śmigłowiec AW169 armii włoskiej Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Wprowadzenie śmigłowca szkoleniowego nowej generacji (o oznaczeniu UH-169B) pozwala armii włoskiej przygotować swoje załogi do przyszłego operacyjnego przejścia na całkowicie nowy program Wprowadzenie śmigłowca szkoleniowego nowej generacji (o oznaczeniu UH-169B) pozwala armii włoskiej przygotować swoje załogi do przyszłego operacyjnego przejścia na całkowicie nowy program mat.pras

Leonardo ogłosił dostawę dla armii włoskiej pierwszego z dwóch helikopterów dwusilnikowych AW169 do szkolenia w podstawowego. Drugi helikopter ma zostać przekazany w trakcie najbliższych miesięcy.

Wprowadzenie śmigłowca szkoleniowego nowej generacji (o oznaczeniu UH-169B) pozwala armii włoskiej przygotować swoje załogi do przyszłego operacyjnego przejścia na całkowicie nowy program wielozadaniowego lekkiego śmigłowca użytkowego (LUH) rozwijanego na bazie platformy podwójnego zastosowania AW169 i mającego na celu realizację planu długofalowej modernizacji i racjonalizacji floty. Dwie szkoleniowe maszyny AW169, które umożliwią włoskiej armii zapoznanie się z podstawowymi charakterystykami platformy podczas rozwoju nowego LUH, są dostarczane z wszechstronnym pakietem „pod klucz” w zakresie wsparcia logistycznego oraz szkolenia pilotów/techników utrzymaniowych.

Program LUH

Program LUH ma na celu stopniową wymianę starzejących się modeli, w tym takich typów jak A109, AB206, AB205, AB212 oraz AB412, aby sprostać ewoluującym wymogom operacyjnym oraz wykorzystać wydajniejszy łańcuch dostaw oparty o podejście „jednej wspólnej platformy”. Wprowadzenie AW169 LUH, specjalnie opracowanego dla armii włoskiej przy wykorzystaniu jako bazy śmigłowca wojskowego AW169M, zapewnia ponadto zalety oparte o wyjątkowe logistyczne, operacyjne, techniczne, certyfikacyjne oraz szkoleniowe elementy wspólne i synergie we wszystkich rosnących flotach AW169 operatorów rządowych we Włoszech.

To wzmacnia możliwość wykonywania skutecznych i bezpiecznych operacji wspólnie z innymi użytkownikami tego nowoczesnego typu śmigłowca i stanowi gigantyczny krok naprzód jeśli chodzi o zdolności w zakresie bezpieczeństwa narodowego i reagowania kryzysowego, a także ogólną efektywność kosztową w całym cyklu życiowym przez wiele dziesięcioleci. Cały program AW169 LUH jest oparty o zaawansowaną konfigurację wielozadaniową wyposażoną w dedykowany sprzęt do wykonywania lotu/misji, w tym m.in. podwozie płozowe oraz zaawansowany system C4 w zakresie dowodzenia, kontroli i komunikacji, zapewniając pełną współpracę z innymi zasobami w środowisku NATO.

Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający

Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający w Leonardo Helicopters, powiedział: “Z ogromną przyjemnością świętujemy wraz z armią włoską dostawę pierwszego śmigłowca AW169 w podstawowej konfiguracji szkoleniowej, który w zasadniczy sposób umożliwi wdrożenie nowego, szerokiego programu lekkiego śmigłowca użytkowego (LUH). LUH z pewnością będzie stanowić początek nowej ery jeśli chodzi o zdolności, wsparcie techniczne, elastyczność w zakresie misji oraz interoperacyjność w segmencie lekkich maszyn. Ten nowy program czerpie korzyści z wielu dekad udanego partnerstwa oraz ciągłej wymiany informacji, mającej na celu pełne zrozumienie zmieniających się potrzeb operacyjnych oraz tego, jak można je zaspokoić dzięki możliwościom oferowanym przez nowe technologie. Jesteśmy w pełni zaangażowani we wspieranie armii włoskiej w celu maksymalizacji korzyści płynących z tych nowych śmigłowców.” 

Dwusilnikowy AW169M - specyfika helikoptera

AW169M to wariant wojskowy dwusilnikowego śmigłowca najnowszej generacji AW169, zaprojektowanego zgodnie z najnowszymi wymogami FAR/JAR/EASA a także ze standardami użytkowników wojskowych, agencji bezpieczeństwa narodowego i użytkowników rządowych. Platforma oferuje niezwykłą moc, zwinność i manewrowość, które zapewniają znakomite charakterystyki obsługi w szerokiej gamie warunków operacyjnych, włączają w to wysokie temperatury i pułap lotu. Wyjątkowa konstrukcja przekładni zapewnia dostarczanie mocy do systemów hydraulicznych, elektrycznych oraz klimatyzacji w trybie zatrzymanych łopat wirnika (tryb APU - pomocniczej jednostki zasilającej), optymalizując czas reakcji i dostępność.

Kabina jest najbardziej przestronna w swojej klasie i ma przekrój o stałej wysokości, umożliwiający szybką rekonfigurację oraz łatwy dostęp. Piloci korzystają z zestawu awioniki najnowszej generacji o otwartej architekturze, włączywszy w to w pełni cyfrowy kokpit szklany oraz bezprecedensową widoczność zewnętrzną, co zapewnia zaawansowaną świadomość taktyczną i sytuacyjną.

Zamówienia na ponad 220 śmigłowców AW169 zostały złożone przez takich klientów z całego świata, jak operatorzy wojskowi, organa ochrony porządku publicznego oraz porządku publicznego dla realizacji szerokiej gamy misji w zakresie transportu ładunków, nadzoru, operacji specjalnych, patrolowania morskiego, rozpoznania lądowego, szkolenia, operacji ratowniczych oraz gasze

a