sobota, lipiec 13, 2024
Follow Us
czwartek, 30 styczeń 2014 13:11

Szybka pomoc w sytuacjach kryzysowych

Napisane przez mat. pras.
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Należąca do międzynarodowej Grupy M2.CS - City Security – jako pierwsza wśród firm zajmujących się w Polsce ochroną - wprowadza bezpłatną aplikację mobilną M2C Help, w polskiej wersji językowej.

Dzięki temu rozwiązaniu, w bardzo prosty, krótki i szybki sposób można będzie powiadomić najbliższych o potrzebie pomocy i tym, co się zdarzyło, a przy okazji natychmiast zidentyfikować lokalizację osoby będącej w potrzebie. Praktyczne zastosowanie M2C Help będzie można sprawdzić już w czasie trwających właśnie ferii zimowych.

Zabłądzenie na nieznanym terenie, niemożność odnalezienia się w tłumie na ulicy lub w centrum handlowym czy awaria pojazdu – w takich na przykład sytuacjach skorzystać można z dostępnej całkowicie bezpłatnie aplikacji mobilnej M2C Help.

- Może ją pobrać każdy, kto dysponuje telefonem typu „smart" . W ten sposób każdy zwiększyć może swoje bezpieczeństwo, a w sytuacjach wymagających pomocy, dzięki jednemu naciśnięciu na przycisk w telefonie – zawiadomić najbliższych, którzy natychmiast pośpieszą z pomocą lub np. zawiadomią odpowiednie służby – mówi Jacek Czech z należącej do City Security firmy IT Factory, zajmującej się wsparciem informatycznym dla ochrony osób i mienia.

Wystarczy ściągnąć na swój telefon aplikację, co umożliwi automatycznie uzyskanie odpowiedniego kodu dostępu, a następnie – już po zalogowaniu się – wysyłanie i otrzymywanie krótkich informacji tekstowych z prośbą o natychmiastową pomoc danego rodzaju (np. przyjazd w celu odholowania, odnalezienie na nieznanym terenie, przywiezienie potrzebnego przedmiotu) wraz ze zdjęciem wysyłającego oraz mapą z dokładnym umiejscowieniem osoby potrzebującej pomocy.

- Aplikacja jest doskonałym narzędziem do natychmiastowego reagowania w kontaktach na przykład między opiekunem lub przewodnikiem grupy a poszczególnymi jej członkami, osobami starszymi lub niepełnosprawnymi a ich opiekunami. Przede wszystkim jednak umożliwia ona natychmiastowy kontakt między członkami rodziny, i to głównie z myślą o niej została ona stworzona. – mówi Beniamin Krasicki, prezes City Security.

Wszystkie osoby, do których wysyłane są krótkie informacje, zapisane są w sekcji „Moje Kontakty" . Otrzymują one kompletne informacje o tym, co się stało i jakiej pomocy trzeba im natychmiast udzielić. W przyszłości aplikację tę rozbudować będzie można jeszcze o dodatkową opcję - natychmiastowego kontaktu z firmą assistance lub patrolem ochrony.

- M2C Help to pierwsze szeroko dostępne rozwiązanie technologiczne, jakie wprowadzamy na rynek i z jakiego korzystać mogą wszyscy zainteresowani. Kolejne wprowadzać będziemy już w najbliższych miesiącach. – dodaje Jacek Czech.

Chodzi głównie o aplikacje umożliwiające natychmiastowe znalezienie określonych punktów usługowych i handlowych w dużych centrach, szybkie odnalezienie dziecka – jeśli zbytnio oddali się od rodziców podczas zakupów czy pozwalające na szybką ewakuację w sytuacjach ekstremalnych. Wszystkie z nich przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa wśród klientów i pracowników centrów handlowych, biurowych czy logistycznych. Najszersze zastosowanie zyskać jednak może pierwsza z nich: M2C Help, dlatego City Security zdecydowała się udostępnić ją wszystkim potencjalnym użytkownikom w okresie ferii, kiedy będzie można korzystać z niej na przykład podczas wycieczek w nieznanym terenie.

W sprawie aplikacji M2C Help czekamy na pytania pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
M2.CS to międzynarodowa Grupa zajmująca się ochroną osób i mienia, monitoringiem, konwojami i zarządzaniem bieżącej obsługi nieruchomości. Powstała we wrześniu 2013 roku z połączenia jednej z wiodących polskich grup ochroniarskich – City Security z największą czeską firmą sektora security M2C (Mark Two Corporation). Już w momencie swego powstania, M2.CS postawiła sobie zadanie: oferować nowoczesne usługi ochrony na najwyższym poziomie wspierając je najbardziej zaawansowanymi technologiami informatycznymi. M2C Help to pierwsza z całej serii, a do tego – powszechnie dostępna i darmowa - aplikacja na smartfony, jaka zostaje wprowadzona przez City Security w Polsce. Kolejne – dostępne będą już w najbliższych miesiącach. Najnowsze technologie wykorzystywane są też przez firmę w bieżącym zarządzaniu swoimi usługami w chronionych przez siebie obiektach.

Powstanie M2.CS już zmieniło funkcjonowanie rynku tych usług w Europie Środkowej i Wschodniej. Grupa zapewnia bezpieczeństwo między innymi w 120 dużych centrach handlowych, 270 biurowych i logistycznych czy blisko 200 obiektach należących do administracji państwowej i samorządowej w całym regionie. M2.CS – oprócz Polski i Czech - działa między innymi na Słowacji, Węgrzech, Ukrainie, w Rumunii, Bułgarii, Turcji czy Rosji. IT Factory to należąca do City Security firma oferująca wsparcie technologiczne i informatyczne w zarządzaniu ochroną czy bieżącą obsługą nieruchomości handlowo – usługowych, logistycznych, biurowych czy mieszkalnych.

a