Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki ABC Data SA – lidera na rynku dystrybucji IT w Polsce oraz jednej z największych firm informatycznych w kraju.
{jumi [*4]}Firma działa obecnie na trzech rynkach: Polski, Czech i Słowacji. - Mam nadzieję, że inwestorzy dobrze ocenią zarówno naszą historię, jak i ambitną strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Marek Sadowski, prezes spółki. Jej oferta publiczna obejmuje łącznie ponad 44 mln akcji, z czego połowa to akcje nowej emisji. W transzy instytucjonalnej będzie oferowanych 35 mln akcji zaś w transzy indywidualnej ponad 9 mln. Po przeprowadzeniu oferty główny akcjonariusz spółki, Grupa MCI, pozostanie większościowym akcjonariuszem ABC Daty. Szacowana wartość oferty to ok. 120 mln zł, w tym wpływy z nowej emisji – 60 mln zł brutto. Środki z IPO Spółka zamierza przeznaczyć na akwizycje oraz automatyzację magazynu. Strategia ABC Daty zakłada wzmocnienie jej pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów IT w Polsce i osiągnięcie statusu największego dystrybutora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W 2010 r. spółka planuje rozpocząć działalność na Litwie. Głównym kierunkiem ekspansji geograficznej są nowi członkowie UE (CEE), gdzie firma planuje dokonać przejęć innych dystrybutorów, którzy powinni posiadać umowy dystrybucyjne z najważniejszymi producentami sprzętu IT oraz centrum dystrybucyjne. ABC Data planuje także automatyzację centrum logistyczno-magazynowego w Warszawie.
Potwierdzeniem efektywnej strategii zarządzania spółką mogą być wyniki finansowe ABC Daty za 2009 r. Mimo spowolnienia gospodarczego i zmniejszenia przychodów z 2,667 mln zł w 2008 r. do 2,371 mln zł w 2009, ABC Data odnotowała w ub.r. zysk netto na poziomie 30,3 mln zł.
{jumi [*9]}