Więcej na kulturę
Podczas Kongresu szczególnie aktywni będą przedstawiciele kampanii „we are more”, którzy będą wzywać ministrów kultury krajów unijnych, aby wykorzystali kongres we Wrocławiu i udzielili poparcia dla propozycji zwiększenia budżetu dla nowego programu Komisje Europejskiej w zakresie Kultury i Mediów na lata 2014-2020, o nazwie Creative Europe (Twórcza Europa).
Przedstawiciele kampanii przedstawią też manifest, który podpisało już 20 tys. Europejczyków, a którego celem jest zapewnienie istotnego wsparcia dla kultury w kolejnym budżecie UE. Kampania „we are more” potrwa do roku 2013, kiedy to UE zdecyduje o swoim następnym wieloletnim budżecie. Inicjatorem kampanii jest organizacja Culture Action Europe, będąca koalicją ponad 100 organizacji oraz wielu artystów z całej Europy, działająca w strategicznym partnerstwie z Europejską Fundacją Kultury.
Młodzi „gniewni” dokumentaliści
Z wydarzeń kulturalnych na pewno warto zwrócić uwagę na projekt „Doc Next Network”, który udostępnia opinii publicznej prace młodych talentów medialnych zazwyczaj wykluczonych z głównego nurtu dyskursu publicznego. Oficjalną część Kongresu będą stanowić pokazy Doc Next Network Special, obejmujące krótkie i alternatywne filmy dokumentalne zrealizowane przez młodych ludzi z siedmiu różnych krajów. Próbki prac będzie można obejrzeć w kontenerze Doc Next Network przy głównym wejściu na teren Kongresu, który jest organizowany w Hali Stulecia, w przestrzeni zaprojektowanej przez polskiego artystę multimedialnego Karola Rakowskiego oraz grupę projektantów “Super Super”.
- Jesteś tutaj:
- Start
- Biznes
- Gospodarka
- Wrocław, miasto kultury