środa, maj 21, 2025
Follow Us
piątek, 25 kwiecień 2025 13:42

Żabka inwestuje w przyszłość: AI, zrównoważony rozwój i lojalni pracownicy Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(3 głosów)
Jesteśmy dumni z tego, że praktycznie wszyscy pracownicy z naszego centrum logistycznego w Tyńcu Małym, praktycznie w 100%, przeszli do Kątów Wrocławskich - dr. Adam Manokowski Jesteśmy dumni z tego, że praktycznie wszyscy pracownicy z naszego centrum logistycznego w Tyńcu Małym, praktycznie w 100%, przeszli do Kątów Wrocławskich - dr. Adam Manokowski mat.pras/red

Żabka otwiera kolejne centrum logistyczne. Dr Adam Manikowski: „Rozwijamy się najszybciej na rynku detalicznym”. Nowe centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich to kolejny krok w strategii Żabki. O inwestycjach, technologii i lojalności pracowników mówi dr Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Inwestycja w skalę, ludzi i przyszłość

Centrum logistyczne Żabki w Kątach Wrocławskich o powierzchni 35 000 m² to ósmy tego typu obiekt w Polsce. Będzie ono docelowo obsługiwać do 1800 placówek. Jak zaznacza dr Adam Manikowski:

„Na Żabkowej mapie Polski pojawia się kolejne centrum logistyczne, już ósme, o czym wcześniej słyszeliście.”

Szczególny nacisk w tej inwestycji położono nie tylko na technologię, ale przede wszystkim na ludzi. Praktycznie cała załoga z wcześniejszego centrum w Tyńcu Małym zdecydowała się kontynuować pracę w nowym obiekcie.

„Jesteśmy dumni z tego, że praktycznie wszyscy pracownicy z naszego centrum logistycznego w Tyńcu Małym, praktycznie w 100%, przeszli do tego centrum logistycznego, żeby właśnie kontynuować pracę i współpracę z Żabką.”

Nowy magazyn zatrudnia blisko 600 osób, w tym pracowników magazynowych i biurowych, a także firmy zewnętrzne, głównie transportowe.

„Tutaj pracuje prawie 600 osób i są to głównie pracownicy magazynowi, ale także mamy pracowników biurowych, którzy dbają o utrzymanie i prowadzenie tego centrum logistycznego. Współpracujemy też z wieloma firmami zewnętrznymi takimi jak na przykład firmy transportowe. Przez to też tworzymy miejsca pracy u naszych podwykonawców.”

Technologia i odpowiedzialność środowiskowa

Obiekt został wyposażony w instalację fotowoltaiczną, nowoczesny system BMS oraz półautomatyczny system kompletacji zamówień. Powstał zgodnie z wymogami certyfikatu BREEAM, a Żabka ubiega się o ocenę „Excellent”. Logistyka wspierana jest przez rozwiązania oparte o AI, co znacząco poprawia efektywność operacyjną.

Jak zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska:

„Dzięki AI nasza logistyka jest nie tylko nowoczesna, ale też bardzo efektywna. A efektywna logistyka pozwala wygospodarować zasoby, które właśnie reinwestujemy w ofertę dla klienta i franczyzobiorców.”

Nowoczesna technologia przekłada się na lepszą jakość dostaw do sklepów i większe możliwości dla partnerów franczyzowych.

Żabka: 8 centrów logistycznych i kolejne w drodze

Na dzień 25 kwietnia 2025 roku Żabka posiada:

  • 8 centrów logistycznych (m.in. w Radzyminie, Plewiskach, Tychach, Szałszy, Nadarzynie i Kątach Wrocławskich),

  • 19 terminali przeładunkowych,

  • oraz planowane 9. centrum w rejonie Łodzi (planowane uruchomienie: 2027).

Największe z istniejących centrów to Radzymin pod Warszawą – o powierzchni ponad 60 000 m².

Strategia skali i tempa

Dzięki spójnej strategii opartej na transformacji cyfrowej, odpowiedzialności środowiskowej i inwestycjach w ludzi, Żabka wzmacnia swoją pozycję jako lider rynku convenience. Jak podkreśla dr Manikowski:

„Rozwijamy się najszybciej na rynku handlu detalicznego, detalicznego w Polsce. I to centrum jest tego najlepszym dowodem. Łączymy technologię, odpowiedzialność i człowieka – to właśnie jest przyszłość handlu.”

a