środa, marzec 19, 2025
Follow Us
poniedziałek, 10 marzec 2025 11:25

Foodex Japan 2025: polscy producenci żywności podbijają japoński rynek Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Obecność polskich firm na targach Foodex Japan to szansa na wzmocnienie ich pozycji w Azji Obecność polskich firm na targach Foodex Japan to szansa na wzmocnienie ich pozycji w Azji mat.pras

Już jutro ruszają targi Foodex Japan 2025 – polscy wystawcy z eksportową misją na japońskim rynku. 11 marca rozpoczyna się jubileuszowa, 50. edycja Foodex Japan 2025 – jednych z najważniejszych targów spożywczych w Azji Południowo-Wschodniej.

Dla polskich producentów żywności udział w tym prestiżowym wydarzeniu stanowi doskonałą okazję do rozwoju eksportu i nawiązania nowych kontaktów biznesowych. W kontekście Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej, misja organizowana przez Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej nabiera dodatkowego znaczenia, podkreślając potencjał polskiego sektora spożywczego na arenie międzynarodowej.

Polski sektor spożywczy z eksportowym potencjałem

Udział w Foodex Japan 2025 jest istotnym krokiem w budowaniu rozpoznawalności polskich produktów spożywczych na globalnym rynku. Jak podkreśla Andrzej Arendarski, Prezydent Krajowej Izby Gospodarczej:

„Obecność polskich firm na targach Foodex Japan to szansa na wzmocnienie ich pozycji w Azji oraz skuteczną promocję wysokiej jakości produktów spożywczych. Polska branża spożywcza rozwija się dynamicznie, a nasze produkty – zwłaszcza nabiał, mięso, słodycze, przetwory owocowo-warzywne oraz produkty ekologiczne – cieszą się coraz większym uznaniem na rynkach azjatyckich.”

Polski eksport żywności do Japonii – rosnący potencjał

Japonia, jako trzecia co do wielkości gospodarka świata, jest kluczowym rynkiem dla eksportu żywności z Polski. W 2023 roku polski eksport rolno-spożywczy do Japonii osiągnął wartość 87,5 mln euro. W okresie styczeń–sierpień 2024 roku wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski wzrosła o 0,6% i wyniosła 34,75 mld euro.

Dodatkowym impulsem dla polskich eksporterów było zniesienie w lipcu 2024 roku zakazu importu polskiego mięsa drobiowego i produktów jajecznych do Japonii. To otworzyło nowe możliwości dla firm działających w branży drobiarskiej i jajecznej, które mogą teraz skuteczniej konkurować na tym wymagającym rynku.

Polska reprezentacja na Foodex Japan 2025

Na tegorocznych targach Foodex Japan swoją ofertę zaprezentuje blisko 50 polskich firm, wspieranych przez:
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

W misji eksportowej weźmie również udział delegacja rządowa z udziałem Michała Kołodziejczaka, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. To wydarzenie to nie tylko okazja do promocji, ale także możliwość nawiązania strategicznych relacji biznesowych, co może przełożyć się na długoterminowe kontrakty eksportowe.

Jakie polskie produkty podbiją Foodex Japan 2025?

Podczas targów szczególne zainteresowanie wzbudzą produkty wysokiej jakości, które cieszą się uznaniem japońskich konsumentów, w tym:
nabiał (sery, jogurty, mleko w proszku)
przetwory owocowo-warzywne
słodycze i czekolady premium
mięso (wołowina, wieprzowina, drób)
świeże owoce i warzywa
żywność ekologiczna i funkcjonalna

Coraz większą popularność zdobywają również polskie superfoods, takie jak żurawina, aronia czy fermentowane produkty mleczne.

Pokazy kulinarne i networking z importerami

Targi Foodex Japan 2025 to nie tylko prezentacja produktów, ale również liczne wydarzenia towarzyszące, w tym:
? Pokazy kulinarne polskich specjałów – m.in. pierogi w stylu fusion, tatar wołowy z azjatyckimi dodatkami, serniki inspirowane japońską techniką wypieków
? Spotkania networkingowe z importerami, dystrybutorami i japońskimi influencerami kulinarnymi
?‍? Warsztaty z ekspertami branżowymi

„Foodex Japan 2025 to nie tylko biznes, ale także możliwość pokazania polskiej tradycji kulinarnej w nowoczesnym wydaniu. Poprzednie edycje pokazały, że japońscy konsumenci cenią polskie produkty za wysoką jakość i unikalny smak” – mówi Bożena Wróblewska, Prezes Zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej.

Podsumowanie – dlaczego Foodex Japan 2025 jest ważny dla Polski?

Promocja polskich produktów spożywczych w Azji
Nawiązanie strategicznych kontaktów biznesowych
Zwiększenie eksportu na wymagający rynek japoński
Wykorzystanie zniesienia barier handlowych
Budowanie marki Polska jako producenta wysokiej jakości żywności

Targi Foodex Japan 2025 odbędą się w dniach 11–14 marca w Tokio. Polska obecność na tym wydarzeniu to kluczowy element strategii rozwoju eksportu żywności, co wpisuje się w długofalową politykę wzmacniania pozycji Polski na międzynarodowym rynku spożywczym.

a