czwartek, grudzień 05, 2024
Follow Us
poniedziałek, 25 listopad 2024 18:28

Most na Sanie – kluczowa inwestycja infrastrukturalna w Stalowej Woli Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Przeprawa przez San będzie miała 1,76 km długości i połączy Stalową Wolę z gminą Pysznica Przeprawa przez San będzie miała 1,76 km długości i połączy Stalową Wolę z gminą Pysznica mat.pras

Trzeci pod względem długości w Polsce i najdłuższy na Podkarpaciu – taki będzie most w Stalowej Woli. Wykonawca wmurował już kamień węgielny pod jego budowę, a projekt powstaje w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”, mającego na celu uzupełnienie lokalnej infrastruktury o brakujące przeprawy mostowe.

Kamień węgielny wmurowany – rozpoczęto budowę mostu na Sanie

Strabag, wykonawca nowoczesnej przeprawy przez San w Stalowej Woli, podczas uroczystości reprezentował Waldemar Wójcik, członek zarządu. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele władz lokalnych i krajowych, w tym Rafał Weber, były wiceminister infrastruktury, oraz senator Janina Sagatowska.

Most extradosed – wyjątkowa technologia

Przeprawa przez San będzie miała 1,76 km długości i połączy Stalową Wolę z gminą Pysznica. Most powstaje w nowoczesnej technologii extradosed, która łączy systemy mostu podwieszanego wantowego oraz belkowego sprężonego. Taka technologia, rzadko spotykana w Polsce, zapewnia nie tylko funkcjonalność, ale też atrakcyjny wygląd architektoniczny, wyróżniający się charakterystycznymi niskimi pylonami.

Nowoczesne technologie budowy

Podczas uroczystości Waldemar Wójcik podkreślił, że budowa mostu to proces wykorzystujący innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak niskoemisyjna stal, monitoring właściwości betonu czy przejezdny szalunek MSS. Ważnym elementem budowy jest również zastosowanie technologii BIM, umożliwiającej nadzór i zarządzanie całym procesem.

Przeprawa w liczbach

Całość konstrukcji będzie składała się z czterech niezależnych pomostów oraz trzech wiaduktów drogowych. Projekt zakłada również budowę chodników, ścieżek pieszo-rowerowych, a także przejść dla zwierząt i płotków dla płazów. Koszt inwestycji wynosi 380 mln zł, z czego 300 mln pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Zakończenie prac planowane jest na listopad 2026 roku.

Więcej w tej kategorii: « ITTF Warsaw 2024

a