poniedziałek, sierpień 15, 2022
Follow Us
sobota, 09 lipiec 2022 10:53

Stena Ebba - najnowszy E-Flexer Wyróżniony

Napisane przez JEN/mat.pras.
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line mat.pras

Stena Line przedstawia drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją. 

Stena Line wprowadzi drugi 240-metrowy prom klasy E-Flexer do końca 2022 r, który będzie obsługiwał trasę Gdynia-Karlskrona wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle rozpoczynającym kursowanie tego lata. 

Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line. Mają one zwiększoną pojemność - o 50% więcej kabin, mogą zabrać o 30% więcej pasażerów i 15% więcej ładunku - w porównaniu z istniejącymi statkami klasy E-Flexer. 

– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Dzięki dwóm nowym E-Flexerom, Stena Line kontynuuje swoją strategię rozwoju na Morzu Bałtyckim, która w ostatnich latach zaowocowała wprowadzeniem przedłużonych statków Stena Scandica i Stena Baltica na trasie Nynäshamn-Ventspils (Szwecja-Łotwa), jak również otwarciem nowego połączenia ze Szwecji do Finlandii, Nynäshamn-Hanko.

Fakty o Stena Ebba:

  • Siostrzany statek Stena Estelle 
  • Zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona w grudniu 2022 r. 
  • Długość: 240 m 
  • Zanurzenie: 6,4 m 
  • Szerokość: 28 m 
  • Pojemność: 3600 m pojemności frachtowej, 1200 osób, 263 kabin. 

a