piątek, kwiecień 19, 2024
Follow Us
poniedziałek, 28 czerwiec 2021 13:08

Mleko - dobry wybór - twarożki, serki, sery, jogurty, kefiry… Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Partnerami kampanii „Mleko - dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ Partnerami kampanii „Mleko - dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ Photo by Alison Marras on Unsplash

Mleko, mleczne wyroby; twarożki, serki, sery, jogurty, kefiry… – czy można o nich coś więcej powiedzieć? Czy mleczny smakosz może dowiedzieć się jeszcze więcej o swoich ulubionych wyrobach?

Tak, o mleku, a zwłaszcza o jego walorach smakowych, zdrowotnych i odżywczych, można mówić bez końca. Zwłaszcza gdy za szerzenie wiedzy wezmą się specjaliści w dziedzinie produkcji i przetwórstwa mleka. 

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii „Mleko - dobry wybór” sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka, którą można zobaczyć w TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3 i internecie. 

„Mleko i produkty mleczne ze względu na swój skład powinny znaleźć się w diecie każdego człowieka. W programach, w których będziemy obecni z kampanią "Mleko - dobry wybór", pokażemy wiele przepisów na potrawy z mleka i produktów mlecznych. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie i trafimy w kulinarne gusta Polaków” - powiedział Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Związku Rewizyjnego. 

Partnerami kampanii „Mleko - dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.

W ramach kampanii od czerwca do grudnia kilkukrotnie zagościmy w TVP2, w najpopularniejszym w Polsce programie śniadaniowym Pytanie na Śniadanie. Widzowie wspólnie z Celiną Statkiewicz w kącikach kulinarnych będą mogli wypróbować przepisy, w których mleko i jego przetwory grają główną rolę. Dla ciekawych świata i tych, co chcą dokonywać świadomych wyborów żywieniowych, przygotowano, w ramach kampanii „Mleko – dobry wybór”, filmowe felietony przybliżające mleko i jego przetwory od strony produkcyjnej, żywieniowej i zdrowotnej.

Organizatorzy kampanii pomyśleli również o tych, co lubią eksperymentować w kuchni, bez konieczności sprowadzania składników z dalekich zakątków świata. Znany i lubiany Karol Okrasa, w jednym z odcinków programu „Okrasa łamie przepisy” w TVP1, skorzysta z wszechstronności smakowej produktów mleczarskich i wyczaruje z nich coś zupełnie nowego, a jednak znajomego.

W paśmie ogólnopolskim TVP3, w programie kulinarnym „Nasze najpyszniejsze” – w czasie każdego z 8 odcinków zostanie odwiedzony 1 z 8 regionów Polski, gdzie zostaną odkryte na nowo mleczne skarby, tradycje z nimi związane oraz ciekawe miejsca. Programy te zachęcą do mlecznej, kulinarnej podróży po Polsce nawet największego domatora.

Najnowsze informacje o kampanii „Mleko - dobry wybór” oraz ciekawostki o produktach mlecznych można również znaleźć w serwisach społecznościowych. Na Facebooku pod adresem https://www.facebook.com/mlekodobrywybor oraz na Instagramie klikając w link https://www.instagram.com/mleko.dobry.wybor.

a