wtorek, marzec 19, 2024
Follow Us
piątek, 12 marzec 2021 06:39

Żabka - modern convenience Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Żabka to największa sieć sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy, działająca od 1998 roku Żabka to największa sieć sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy, działająca od 1998 roku mat.pras

Sieć sklepów Żabka poszerza swoją ofertę modern convenience. Jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów. Żabka oraz Maczfit – lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce podpisali umowę.

Jej celem jest włączenie spółki żywieniowej do systemu systemu sklepów. Żabka zostanie większościowym udziałowcem Maczfitu, a prezesem Spółki pozostanie sportowiec i restaurator Maciej Lubiak. Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do współczesnej wygody.

Używa się go się w węższym znaczeniu w przypadkach małych sklepów, zazwyczaj położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach, handlujący głównie towarami na potrzeby bieżące. Są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody, alkohole itp.), środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, papierosy, zapałki, baterie itp. Czasami też np. losy na loterie.

Żabka to największa sieć sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy, działająca od 1998 roku.

„Pracodawca Godny Zaufania” w nowej odsłonie

Spółka otwiera swoje punkty w centrach coraz większej ilości miast i oferuje coraz bardziej ekskluzywne, różnorodne marki oraz świeże produkty. Tworzy w ten sposób mix formatów, który można określić mianem modern convenience, który staje się spełnieniem potrzeb swoich klientów.

W marcu 2021 roku Żabka postanowiła poszerzyć swoją ofertę o zdrowe posiłki.

Scaliła się z marką Maczfit, istniejącą od 2015 roku. Słynie ona z najlepszego cateringu dietetycznego w Polsce. Maczfit odpowiada na bardzo zróżnicowane potrzeby konsumentów. Oferuje zarówno typowe diety pudełkowe, pozwalające utrzymać dobrą formę po zestawy dla wegan, czy specjalistyczne posiłki dla osób z zaburzeniami metabolizmu.

Maczfit obecnie rozwozi około 50.000 posiłków dziennie do ponad 1.500 miejscowości położonych na terenie Polski.

Firma zatrudnia ponad 300 osób, a z jej usług korzysta około 10.000 abonentów. Marka posiada zakład produkcyjny zlokalizowany w centralnej Polsce.

„Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła potencjał Maczfit i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce.” – Wyjaśnia Maciej Lubiak – Prezes Maczfit. – „Decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa. Misją Maczfit jest wsparcie prozdrowotnych wyborów Polaków. Żabka jako organizacja promująca zrównoważony styl życia jest dla nas najlepszym partnerem.” – Opowiada Maciej Lubiak – Prezes Maczfit.

Przejęcie Maczfit ma pomóc Żabce w zaistnieniu na nowych rynkach. Jakub Kukuła – pomysłodawca i założyciel spółki Kukuła Healthy Food podsumował: „Przejęcie Maczfita przez Żabkę to dowód na to, że branża cateringu dietetycznego wciąż ma spory potencjał i będzie się mocno rozwijała w najbliższych latach.”

„Na pierwszy rzut oka to dobry znak. Cateringi dietetyczne były do tej pory postrzegane jako moda, ewenement, który prędzej czy później minie.” – Wyjaśnia Przemysław Skokowski – Chief Executive Officer (CEO) w Dietly.pl – „Tak się jednak nie stało. Epidemia, a także światowe. Wejście Żabki, to po prostu bardzo mocny sygnał dla rynku inwestycyjnego pokazujący, że branża nie tylko rośnie jak na drożdżach od 2016 roku, ale również ma olbrzymi potencjał wzrostu w kolejnych 3-5 latach.” – Ocenia Przemysław Skokowski – Chief Executive Officer (CEO) w Dietly.pl.

Trendy, związane z choćby otyłością, brakiem czasu, czy zmianą trybu życia tylko przyspieszyły rozwój tego rynku.

Przejęcie Maczfit to część procesu tworzenia Grupy Żabka, która dysponuje największą w Polsce siecią sklepów typu convenience, liczącej obecnie już ponad 7.000 placówek.

Sklepy są prowadzonych przez ponad 5.000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Placówki odwiedza codziennie przez ponad 2.500.000 klientów, a 12.000.000 konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 metrów od najbliższej Żabki.
Sieć Żabka rozprowadziła 8 milionów maseczek

Połączenie Żabki z Maczfit to także ukłon w stronę klientów, którzy pragną zaoszczędzić czas podczas codziennych zakupów, a przy tym dbają o swoje zdrowie. Grupa Żabka pragnie stworzyć ekosystem rozwiązań dla konsumenta, z których może on korzystać w różnych chwilach życia. Żabka rozwija aplikację na smartfony, która może być wykorzystana do sprzedaży cateringu.

„Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów.” – Komentuje Tomasz Suchański – Prezes Zarządu, Chief Executive Officer (CEO) Grupy Żabka. – „Nowa struktura organizacyjna, którą ogłosiliśmy na początku roku 2021, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m. in.: takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit.” – Przypomina Tomasz Suchański – Prezes Zarządu, Chief Executive Officer (CEO) Grupy Żabka.

„Żabka systematycznie rozbudowuje swoje kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu.” – Wyjaśnia Tomasz Blicharski – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future. – „Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki, opartego na modelu modern convenience, w którego „DNA” jest bliskość i wygoda oraz dopasowanie rozwiązań do oczekiwań klientów.” – Uważa Tomasz Blicharski – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

Agencja Informacyjna, Gospodarka /SYL/ 11.03.202

a