Wydrukuj tę stronę
piątek, 24 kwiecień 2020 13:27

MLEKOVITA - wzrost wartości eksportu do 400 mln zł Wyróżniony

Napisane przez mat.pras/TB
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Wartość eksportu Mlekovity wzrosła o 30% Wartość eksportu Mlekovity wzrosła o 30% mat.pras

MLEKOVITA eksportuje na cały świat, do Algierii, Chin, RPA czy krajów Ameryki Południowej. Pomimo pandemii koronawirusa wartość ekportu MLEKOVITY wzrosła w I kwartale tego roku o 30% w stosunku do roku ubiegłego i osiągnęła wartość 400 milionów zł.

Grupa MLEKOVITA, firma ze 100% kapitałem polskim, od wielu lat jest największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Przoduje nie tylko pod względem wartości produktów wysyłanych za granicę, ale także liczby obsługiwanych krajów (167 państw na całym świecie). Na eksport kierowanych jest 35 % wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. 

Sukces firmy, również na polu eksportowym, możliwy jest dzięki pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 20 zakładach produkcyjnych. Codziennie przetwarzają one 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników.

– Dzięki Mlekovicie Polska znana jest na całym świecie. Cieszy nas, że nasz kraj i nasi rodacy mogą być z nas dumni, to wiele lat ciężkiej pracy doprowadziło do tak imponującego osiągnięcia. Nie jest przypadkiem, że co miesiąc np. na rynek algierski dostarczamy 5 tysięcy ton mleka w proszku - algierski rząd docenia nie tylko jakość naszych produktów, ale i profesjonalizm prowadzonego przez nas biznesu – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński

– To poprzez rozwój na światowych rynkach rośnie siła i rozpoznawalność marki MLEKOVITA, co w obecnej sytuacji rynkowej szczególnie przekłada się na utrzymanie miejsc pracy oraz możliwość odbioru mleka od polskich rolników. 

Grupa MLEKOVITA jest głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.  Do Zjednoczonych Emiratów Arabskich firma eksportuje miesięcznie 300 ton bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz milion litrów mleka UHT. W 2019 r. na rynek chiński dostarczyła zaś ponad 2 tysiące kontenerów swoich produktów. Dużymi i ważnymi rynkami eksportowymi są również dla MLEKOVITY kraje Ameryki Południowej oraz RPA. Z uwagi na szczególne preferencje klientów zagranicznych sporadycznie zdarza się, że w niewielkim zakresie organizujemy surowce z innych krajów. Po odpowiednim przetworzeniu są one dostarczane w formie gotowych produktów np. na rynek czeski, słowacki czy niemiecki, w ramach tzw. „usługi” w celu zagospodarowania mocy produkcyjnych. 

Sytuacja, w której nie byłoby transakcji eksportowych, nie tylko pozbawiłaby nasz kraj możliwości zagospodarowania nadwyżek produkcyjnych, ale tysiące polskich rolników, będących dostawcami mleka, zostałoby pozbawionych źródła utrzymania. Wiązałoby się to również z likwidacją miejsc pracy, gdyż zamknięta zostałaby produkcja wyrobów kierowanych głównie na rynki eksportowe, takich jak: ser Cheddar, serwatka czy mleka w proszku.

Artykuły powiązane

© 2019 KURIER365.PL