Nasi aktywni „dostawcy zdrowia”
W kraju kierujemy wysiłki na zwiększenie obecności naszych członków na wszelkiego rodzaju imprezach integrujących konsumentów z „dostawcami zdrowia”, jak się określa rolników i przetwórców żywności ekologicznej. Na wystawach, wielodniowych jarmarkach i targach cały czas staramy się o bardziej efektywną edukację gości, którzy mogą spróbować smaku potraw ekologicznych i bezpośrednio dopytywać się o sposoby uzyskiwania najwyższej jakości, o – jakże surowe - zasady certyfikacji . W ten sposób rosną szeregi EKO konsumentów i rośnie rynek EKO żywności – do poziomu 1,1 mld zł.
Polacy są ZA jakością EKO
Cieszy fakt, że klienci, świadomi tego co jedzą, coraz częściej i uważniej czytają opisy produktów, sprawdzają skład, pochodzenie i szukają symbolu żywności w jakości EKO - owego unijnego zielonego listka z gwiazdkami. Mamy na to dowody. Bowiem jak pokazują analizy Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych Polacy są gotowi zapłacić więcej za polską żywność wytworzoną w sposób ekologicznych – 69 % respondentów.
Zagraniczne przedsięwzięcia pomagają naszym rolnikom i przetwórcom w stwarzaniu nowych możliwości rozwoju i jak opowiadają – „dodają im skrzydeł”. Przykładem wielostronnych korzyści mogą być mające już kilkunastoletnią historię prezentacje kilkudziesięciu polskich wystawców na największej imprezie poświęconej omawianej tu branży w Norymberdze – BioFachu. I ściągającej 50 tyś. odwiedzających. Pokazujemy produkty, którymi możemy się pochwalić – Polacy zdobywają nagrody - i dowiadujemy się, co oferuje 2,500 – 3 tys. wystawców z całego świata. A liczba 600 nowości zachęca do nowych przemyśleń. I tam pokazujemy polską żywność w jakości EKO, budując tym samych siłę marki polskich towarów. Najnowszy raport Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa mówi o wzroście o 8% wzroście eksportu produktów rolno-spożywczych.
Organicity kolejny etap Stowarzyszenia „Polska Ekologia”
W rok 2020 wchodzimy w kolejny etap działalności Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, które jako zbiorowy przedstawiciel polskiego sektora BIO żywności podjęło się zadania promowania unijnej żywności ekologicznej w Stanach Zjednoczonych i Indonezji, Singapurze, Tajlandii oraz Wietnamie.
To olbrzymie rynki (w sumie liczba ludności ok. 767 mln osób), gdzie procent klientów szukających żywności w jakości EKO stale rośnie. Rozpędza się przedsięwzięcie realizowane wspólnie z włoskim zrzeszeniem producentów ekologicznych BioAgriCoop i obejmujące 3 letnie działania pod tytułem „Organicity. Taste the wellness of EU organic food“, co w wolnym tłumaczeniu da się ująć jako zachętę do posmakowania „wellness” europejskiej żywności ekologicznej.
Wysoka jakość produktów ekologicznych
Starania obu organizacji obejmują rozpowszechnianie wiedzy o wysokiej jakości produktów EKO, o wymogach produkcyjnych, a następnie o systemach wspólnotowej certyfikacji i o znaczeniu unijnego logo ekologicznego, zwanego u nas zielonym listkiem z gwiazdkami. Celem jest zwiększenie konkurencyjności i konsumpcji produktów rolniczych UE, w czym pomocne są targi branżowe, seminaria, wykłady, spotkania B2B, warsztaty, prezentacja i degustacja w supermarketach i już w Polsce - organizowanie tygodniowych studyjnych wizyt tamtejszych kupców. A do tego przewidziane jest popularyzowanie owych działań na wspólnej stronie internetowej, reklama i publikacje w magazynach branżowych.
Omawiane przedsięwzięcia skierowane są do konsumentów, importerów, dystrybutorów i restauratorów.
Wieloletnie doświadczenie Stowarzyszenia „Polska Ekologia“ i jego partnera w promowaniu i rozpowszechnianiu wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego, jak również w realizacji przedsięwzięć promocyjnych w krajach trzecich daje gwarancję powodzenia.
W Polsce przez 13 lat istnienia krok po kroku ekologiczna organizacja zdołała przeprowadzić setki warsztatów kulinarnych, spotkań konsumenckich i wystąpień na imprezach targowych międzynarodowych i krajowych.
Prezesem Stowarzyszenia jest Paweł Krajmas, doświadczony organizator i dyplomowany arcymistrz masarstwa, autorytet w zakresie produkcji żywności ekologicznej, nagradzany i znany społecznik na Podkarpaciu.
O żywotne sprawy Stowarzyszenia od początku jego istnienia dba Jolanta Lyska dyrektor generalny, dobry duch całego ugrupowania.
Ekologiczne metody produkcji żywności przyczyniają się do ochrony zdrowia społeczeństwa, pozwalają zachować bioróżnorodność środowiska, zgodnie z hasłem: Euroliść symbolem najwyższej jakości produktu.