Włoscy producenci prezentują całe spektrum wyrobów jubilerskich: od produkowanych seryjnie do tworzonych na indywidualne zamówienia w wyspecjalizowanych pracowniach, szczycących się niejednokrotnie wielowiekową tradycją (np. rodzinne przedsiębiorstwa z Arezzo czy regionu Veneto). Wśród oferowanych przez firmy z Półwyspu Apenińskiego znaleźć można niemal każdy rodzaj ozdoby wytworzonej z najwyższej jakości surowców (złoto, platyna i srebro najwyższej próby), wzbogaconej
o kamienie szlachetne czy półszlachetne i perły.
- Nasi producenci wciąż, mimo coraz większej konkurencji na świecie, utrzymują jedną z czołowych pozycji wśród twórców biżuterii. Włosi są piątym producentem wyrobów jubilerskich na świecie. Znakami rozpoznawczymi są oryginalny styl i najwyższa jakość produktów. To wartości cenione przez polskich odbiorców, dlatego zauważyć można coraz większe zainteresowanie naszych firm polskim rynkiem – mówi Antonino Maffodda – dyrektor Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich - Sekcji Promocji Handlu Ambasady Włoskiej, która jest organizatorem „Italian Jewellery in Warsaw”.
Włoscy producenci mają w swojej ofercie m.in.
pierścionki, obrączki, łańcuszki złote i srebrne w bardzo dużej ilości wzorów o różnej wadze, bransoletki czy kolczyki. Nie brakuje również oryginalnych ozdób takich jak wyroby z koralu i pereł oraz biżuterii wykonanej ręcznie z kamieniami zarówno szlachetnymi, jak i półszlachetnymi.
- Prezentowane w Warszawie wyroby to swoiste hity eksportowe. Nasi producenci sprzedają je np. do Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, krajów Unii Europejskiej i krajów Dalekiego Wschodu, gdzie są bardzo cenione przez lokalnych odbiorców. – dodaje Antonino Maffodda.
Włochy to jeden z czołowych producentów i eksporterów wyrobów jubilerskich na świecie. W 2016 wyeksportowały do różnych krajów biżuterię o wartości 6,4 miliardów Euro.
Na ten wynik pracuje około 25 tys. wytwórców biżuterii, którzy zatrudniają 80 000 pracowników, zaś niemal 75 % tej produkcji przeznaczona jest dla odbiorców zagranicznych. W Polsce Włochy zajmują w tym obszarze drugie miejsce, tuż za Chinami i przed Tajlandią, Turcją i Indiami. Wartość importowanych wyrobów jubilerskich z całego świata do Polski w 2016 roku wyniosła 270 milionów euro i była większa niż rok wcześniej o blisko 25 procent wg danych GUS.
Polska to dla włoskich firm bardzo ważny rynek, także ze względu na zakupy niektórych produktów a w szczególności bursztynu i srebra.
Zeszłoroczna wartość sprzedanych za granicę polskich wyrobów jest znacząca. Wyniosła ona aż 140 milionów euro. Także we Włoszech znajdują one wielu swoich odbiorców.