sobota, styczeń 29, 2022
Follow Us
czwartek, 03 styczeń 2013 15:12

Świat pozna polską technologię

Napisane przez Gazeta Finansowa / Cashcom.pl
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Od lewej: wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan, prezes PARP Bożena Lublińska- Kasprzak i Wacław Iszkowski,  prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji Od lewej: wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan, prezes PARP Bożena Lublińska- Kasprzak i Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca polskie firmy do udziału w przyszłorocznych targach CeBIT – największych w Europie targach informatycznych, które odbędą się na początku marca w Hanowerze. Nasz kraj jest partnerem strategicznym imprezy.

Oznacza to m.in., że zorganizujemy kilka stoisk tematycznych, w tym główne stoisko narodowe. Stwarza to ogromne szanse na promocje dla naszych firm, działających w branży informatycznej i telekomunikacyjnej.
CeBIT to największa i najważniejsza impreza targowa branży IT. W tym roku ekspozycje 4200 wystawców z 70 krajów obejrzało około 312 tys. osób. W przyszłym roku Polska przystąpi do targów, jako partner strategiczny.
– Przy okazji CeBIT-u chcielibyśmy zaprezentować możliwie najwięcej polskich, dobrych rozwiązań, nowych technologii z zakresu IT, ale i hardware-u, software-u i innych rozwiązań, które funkcjonują w Polsce – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.
Dlatego głównej imprezie wystawienniczej, która odbędzie się w pierwszej połowie marca przyszłego roku w Hanowerze, towarzyszyć będzie szereg mniejszych, organizowanych nie tylko w Niemczech, ale i na całym świecie. To duża szansa dla wystawców, którzy zdecydują się zaprezentować swoją ofertę. Także i tych z Polski.
W tegorocznym CeBIT-cie uczestniczyło 75 polskich firm z sektora informatycznego. W przyszłym roku ma być ich 100-150. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca firmy do aktywnego udziału w imprezie.
– Organizujemy udział w targach, będziemy wspierać firmy w przygotowaniu spotkań z partnerami lub z ewentualnymi partnerami biznesowymi w czasie targów, czyli takie konkretne spotkania B2B, business to business – mówi Newserii prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak.
Dla przedsiębiorstw, które korzystają z programów operacyjnych finansowanych ze środków unijnych, udział w imprezie może być bezpłatny. Na przykład w ramach „Paszportu do eksportu" czy Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.
– Firmy mogą również skorzystać ze wsparcia organizacji spotkań w ramach europejskiej sieci Enterprise Europe Network, którą PARP koordynuje – dodaje Bożena Lublińska-Kasprzak.

{jumi [*9]}

a