poniedziałek, marzec 08, 2021
Follow Us
poniedziałek, 24 październik 2011 11:58

Poczta chce na giełdę

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Poczta chce na giełdę www.sxc.hu

Przedstawione ostatnio przez Pocztę Polską kierunki strategiczne jej działalności do 2015 r. zakładają m.in. zbudowanie konkurencyjnej i rentownej Grupy Kapitałowej pocztowo-finansowo-logistycznej.

Ponadto firma zamierza w tym czasie osiągnąć trwałą rentowność, co pozwoli w przyszłości na upublicznienie spółki na giełdzie. Poczta planuje także skupić uwagę na klientach. Chce przy tym osiągnąć nową jakość sieci pocztowej. Jej placówki mają stanowić przyjazne centra pocztowo-finansowe. Zgodnie ze strategią do końca 2015 r. Poczta Polska podwoi przychody z usług paczkowych i logistycznych oraz zwielokrotni przychody z nowoczesnych usług finansowych. Dzięki temu utrzyma dotychczasowy poziom przychodów ogółem, mimo spadku na rynku listów i usług reklamowych. Jednocześnie firma chce systematycznie poprawiać wyniki, tak aby w 2015 r. osiągnąć około 270 mln zł zysku brutto. Planowany na 2015 r. współczynnik ROE (rentowności kapitału własnego) Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej ma wynieść 10 proc. w porównaniu z 3,8 proc. w 2010 r. - Kluczowe dla firmy będzie osiągnięcie stabilizacji finansowej i rentowności. Jest to ważne nie tylko dla bieżącej działalności, ale również ze względu na planowane upublicznienie spółki. Giełda to możliwość pozyskania kapitału na rozwój oraz motywacja do ciągłego doskonalenia i zwiększenia transparentności działania – mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Poczta zaproponuje nowy model obsługi - przejście od urzędu pocztowego do punktów obsługi. To oznacza także krótszy czas załatwiania spraw w placówce. Zmienią się procesy wewnętrzne, w tym systemy motywacyjne dla pracowników sieci. Już dziś trwa pilotaż nowego sposobu wynagradzania listonoszy, który polega na wynagradzaniu za skuteczne doręczanie przesyłek. - Zmiany ułatwią klientom, szczególnie w dużych miastach, gdzie istnieje taka potrzeba, dostęp do naszej oferty poprzez strefy 24-godzinne. Pilotaż tego rozwiązania ruszy już od początku przyszłego roku podkreśla Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej. W ramach strefy będzie funkcjonował bankomat, wpłatomat, kiosk pocztowy, miejsce odbioru listów rejestrowanych, małych paczek, itp. Klienci firmy czy Banku Pocztowego skorzystają w niej także ze skrytek pocztowych i internetu.

Tendencją na rynkach światowych jest zastępowanie spadających przychodów z tradycyjnych usług pocztowych przychodami z usług logistycznych czy bankowo-ubezpieczeniowych. Podobną drogą będzie także podążać Poczta, wykorzystując w znacznie większym stopniu niż do tej pory, potencjał spółek z Grupy Poczty Polskiej. Strategia zakłada wykorzystanie przede wszystkim potencjału Banku Pocztowego, Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych i OFE Pocztylion.

{jumi [*9]}

a