{jumi [*4]}Agroma poinformowała również o sfinalizowaniu negocjacji i podpisaniu umowy z OBI Węgry oraz rozszerzeniu współpracy z siecią Real w Polsce. W lipcu 2011 przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 1 mln 154 tys. zł, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z lipcem 2010 r. - Te wyniki oznaczają utrzymanie wzrostowego trendu wyników Agromy, nawet pomimo typowego dla sezonu urlopowego, spowolnienia wzrostu obrotów w branży - powiedział Piotr Staszewski, prezes firmy. Wysokie wzrosty przychodów w porównaniu z rokiem ubiegłym spółka zanotowała już w kwietniu (83 proc.), maju (78 proc.) i czerwcu (48 proc.). Rosła również jej marża brutto, w porównaniu z 2010 r.: o ponad 100 proc. w kwietniu, 80 proc. w maju i 35 proc. w czerwcu 2011 r. Spółka wchodzi także na rynki zagraniczne. - W lipcu podpisaliśmy kontrakt z siecią OBI Węgry. Jeszcze w tym miesiącu nasz węgierski partner powinien otrzymać pierwsze zamówione pilarki spalinowe - powiedział Staszewski.
Agroma rozszerza również współpracę z sieciami handlowymi działającymi w Polsce. Obecnie produkty firmy dostępne są we wszystkich znaczących sieciach typu DIY (m.in. Castorama, Leroy Merlin, OBI, Praktiker), a Agroma zwiększa swoją obecność w pozostałych rodzajach sieci sklepów wielkopowierzchniowych (takich jak food, Cash&Carry, sieci dyskontowe). W lipcu sieć Real, zadowolona z dotychczasowej współpracy z Agromą, zdecydowała o rozszerzeniu współpracy i wprowadzeniu do stałej oferty akcesoriów do urządzeń ogrodowych. Będą to m. in. smary i oleje do kosiarek, pilarek i odśnieżarek dostarczane przez Agromę.
{jumi [*9]}