{jumi [*4]}Kontrakt realizowany był od kwietnia do końca lipca 2011 r. Materiał, który wykorzystany został do budowy specjalnej betonowej nawierzchni, transportowany był z kilku kopalni w Niemczech. Kruszywo dostarczone przez CTL Logistics do Polski przyjechało 50. pociągami zawierającymi łącznie 2 tys. wagonów. - Transport kolejowy to najbardziej ekologiczna i opłacalna forma przewożenia materiałów na dużych odległościach. Przy tym kontrakcie ograniczyliśmy do absolutnego minimum inne środki transportu. Kruszywo dostarczane było bezpośrednio do betonowni i już, jako półprodukt trafiało na plac budowy – wyjaśnia dyr. Michał Bryliński z CTL Logistics. - Wyobraźmy sobie stan naszych dróg, po których dokładnie tę samą ilość kruszywa, którą przywieźliśmy pociągami, dostarcza 3 tys. ciężarówek. Zgodnie z unijnymi wymogami każda inwestycja drogowa obostrzona jest przepisami związanymi z ochroną środowiska. A2 budowana jest w technologii betonowej, wymagającej dostarczenia dobrej jakości kruszywa, ale też wymagającej szerokich działań zabezpieczających stan środowiska. Dlatego zgodnie z wymogami narzuconymi przez UE w projekcie budowy znalazły się m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, zaprojektowano pasy drzew i krzewów. Przepisy wskazują także konieczność uwzględnienia zasad ochrony środowiska podczas samego procesu budowy dróg i autostrad.
Grupa CTL Logistics jest międzynarodowym koncernem logistycznym działającym od kilkunastu lat na rynku polskim i w krajach europejskich.
{jumi [*9]}