{jumi [*4]}Wg IAR jego wartość ma wynieść niemal 40 mld dol. Maszyny mają być dostarczone w latach 2013-2022. Wg firmy AMR, właściciela American Airlines nowe samoloty pozwolą zredukować koszty operacyjne i paliwowe amerykańskiego przewoźnika. Nowe maszyny, w zależności od typu zużywają od 12 do 35 proc. paliwa mniej, niż dotąd używane. Amerykanie pozyskali dotąd 13 mld dol., co pozwoli na sfinansowanie pierwszych 230 samolotów.
Wszystkie 260 airbusów będzie wyposażonych w duże, paliwooszczędne końcówki skrzydeł zwane sharkletami. Pozwolą one wraz z nowymi opcjami silnika zaoszczędzić do 15 proc. paliwa, co odpowiada redukcji dwutlenku węgla o 3600 t na samolot w skali jednego roku. Kontrakt obejmuje m.in. dostarczenie 130 samolotów A320neo (New Engine Option). American Airlines będą pierwszymi liniami na amerykańskim rynku posiadającymi ten model samolotów wprowadzonych do oferty Airbusa w 2010 r.
{jumi [*9]}