czwartek, grudzień 12, 2024
Follow Us
czwartek, 11 luty 2010 21:24

Za dwa lata dwutysięczna Biedronka Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(2 głosów)
Za dwa lata dwutysięczna Biedronka www.biedronka.pl


{jumi [*4]}Ubiegły rok spółka Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci Biedronka, zamknęła niemal 30-procentowym wzrostem sprzedaży. Sieć wygenerowała ponad połowę wzrostu sprzedaży całej Grupy JMD.

Kierownictwo grupy chce utrzymać trend wzrostowy w najbliższych latach. Do końca 2012 r. planowane jest otwarcie 550 nowych placówek sieci, których liczba w ten sposób powiększy się do ponad 2 tysięcy. Wraz z rozwojem sieci sklepów cały czas rozwijane i udoskonalane są programy socjalne oraz specjalne programy szkoleń a także doskonalenia zawodowego skierowane do ponad 27 tys. pracowników Biedronki. Od 1995 r., tj. od chwili pojawienia się w Polsce JMD zainwestowała powyżej 3 mld zł.

Mimo skomplikowanej sytuacji w otoczeniu makroekonomicznym, ubiegły rok upłynął pod znakiem wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci sklepów dla całej Grupy Jeronimo Martins, w tym dla spółki JMD. Cała grupa osiągnęła w 2009 r., w porównaniu z rokiem 2008, wzrost sprzedaży 6,1 proc. Daje to wartość ponad 7,3 mld USD. Aż 50,9 proc. wzrostu sprzedaży Grupy Jeronimo Martins zostało wygenerowane przez Biedronkę. Sprzedaż sieci w stosunku rok do roku wzrosła o 29,8 proc. (do ponad 16 mld zł). W roku 2009 w całym kraju przybyły 163 nowe sklepy.

9 lutego br., otwarto w Poznaniu 1500. sklep należący do sieci Biedronka. Nowy obiekt ma 744 mkw. powierzchni handlowej i 2980 mkw. powierzchni magazynowej, dysponuje parkingiem na 70 miejsc. Zatrudnia łącznie 25 osób. Jeronimo Martins Dystrybucja zamierza również w bieżącym roku utrzymać zaplanowane tempo rozwoju sieci. W ciągu trzech lat (2010-2012) ma przybyć 550 nowych Biedronek. Jeśli tak się stanie, to za niecałe trzy lata pierwsi klienci przekroczą próg dwutysięcznego sklepu . Nowe sklepy oznaczają nie tylko więcej punktów, gdzie będzie można nabywać produkty pochodzące w większości od sprawdzonych polskich producentów. Wśród nich znajdują się firmy OSM Piątnica oraz Instant.

Zbigniew Kalinowski, prezes OSM Piątnica: - z Biedronką współpracujemy już od sześciu  lat. Początkowo dostarczaliśmy tylko jeden produkt, jednak systematycznie z roku na rok zwiększaliśmy liczbę produktów oferowanych tej sieci. W ciągu tych sześciu lat obroty mojej firmy wzrastały o 20 proc. rocznie, w dużej mierze dzięki współpracy z Biedronką. Nasze produkty nie są najtańsze, jakość bowiem kosztuje. To, że współpracujemy z Biedronką oznacza, że nie tylko cena jest ważnym kryterium doboru produktów w sieci, ale przede wszystkim jakość.

Prezes Instant, Jacek Szymczyk: - współpracujemy już kilkanaście lat z Biedronką. Na początku byliśmy małą, regionalną firmą. Wiele osób mówiło nam, że rozpoczęcie współpracy z Biedronką to błąd, że taki duży koncern na pewno nas wykorzysta. Po tych kilkunastu latach mogę powiedzieć, że to była bardzo dobra decyzja. Biedronka to lojalny i godny zaufania partner, który zapewnia nam ciągły i stabilny rozwój. Dzięki temu teraz możemy eksportować nasze produkty do wielu krajów, w tym do Japonii.{jumi [*3]}

a