Specyfikacja techniczna Comac C919
Comac C919 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy, który może pomieścić od 158 do 174 pasażerów. Jego konstrukcja została oparta na współpracy z globalnymi dostawcami, m.in. CFM International i Parker Hannifin. Docelowo Chiny planują zastąpić nim Airbusy A320 i Boeingi 737.
Opinie ekspertów: Comac jako konkurencja dla Airbusa i Boeinga
„Stworzenie Comac C919 przez Chiny to przełom na globalnym rynku lotniczym” – zauważa Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. Jego zdaniem, samolot ten zdobędzie popularność w mniej zamożnych regionach świata, takich jak Afryka czy Azja, co wpłynie na ograniczenie dominacji Airbusa i Boeinga.
Comac C929 – przyszłość lotnictwa międzykontynentalnego
Po sukcesie modelu C919, COMAC rozwija projekt szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego C929. Ten model, mogący przewozić 280 pasażerów na odległość 12 000 kilometrów, ma zrewolucjonizować trasy międzykontynentalne i stać się konkurencją dla największych producentów samolotów.
Chińska flota lotnicza rośnie w siłę
Według prognoz, do 2043 roku Chiny będą dysponować flotą 10 061 samolotów, co stanowi 20,6% światowej floty. Dzięki inwestycjom w rozwój lotnictwa, Chiny umacniają swoją pozycję na globalnym rynku lotniczym.