piątek, styczeń 24, 2025
Follow Us
wtorek, 07 styczeń 2025 16:51

Comac C919 – nowa era chińskiego lotnictwa pasażerskiego Wyróżniony

Napisane przez AI/red/Tb
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Comac C919 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy, który może pomieścić od 158 do 174 pasażerów Comac C919 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy, który może pomieścić od 158 do 174 pasażerów Comac

zamień nagłówki h4 na h3 Monica Oto zaktualizowany tekst z nagłówkami h3 zamiast h4: Kopiuj

China Eastern Airlines rozpoczęły użytkowanie Comac C919, pierwszego chińskiego odrzutowca pasażerskiego spełniającego międzynarodowe standardy zdatności do lotu. Samolot, zaprojektowany przez firmę COMAC, w ciągu 15 miesięcy od pierwszego lotu wykonał ponad 3 600 lotów komercyjnych.

Specyfikacja techniczna Comac C919

Comac C919 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy, który może pomieścić od 158 do 174 pasażerów. Jego konstrukcja została oparta na współpracy z globalnymi dostawcami, m.in. CFM International i Parker Hannifin. Docelowo Chiny planują zastąpić nim Airbusy A320 i Boeingi 737.

Opinie ekspertów: Comac jako konkurencja dla Airbusa i Boeinga

„Stworzenie Comac C919 przez Chiny to przełom na globalnym rynku lotniczym” – zauważa Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. Jego zdaniem, samolot ten zdobędzie popularność w mniej zamożnych regionach świata, takich jak Afryka czy Azja, co wpłynie na ograniczenie dominacji Airbusa i Boeinga.

Comac C929 – przyszłość lotnictwa międzykontynentalnego

Po sukcesie modelu C919, COMAC rozwija projekt szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego C929. Ten model, mogący przewozić 280 pasażerów na odległość 12 000 kilometrów, ma zrewolucjonizować trasy międzykontynentalne i stać się konkurencją dla największych producentów samolotów.

Chińska flota lotnicza rośnie w siłę

Według prognoz, do 2043 roku Chiny będą dysponować flotą 10 061 samolotów, co stanowi 20,6% światowej floty. Dzięki inwestycjom w rozwój lotnictwa, Chiny umacniają swoją pozycję na globalnym rynku lotniczym.

a