niedziela, czerwiec 26, 2022
Follow Us
poniedziałek, 13 czerwiec 2022 15:11

Hot-dog serwowany przez… robota Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Żabka Nano, innowacyjny koncept Żabki, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich, rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 roku Żabka Nano, innowacyjny koncept Żabki, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich, rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 roku mat.pras

Żabka Nano, jeden z najnowszych konceptów sieci Żabka, właśnie wzbogacił się o kolejne nowatorskie rozwiązanie – robota Robbie, który będzie serwował klientom kultowe już hot-dogi.

Pierwszy taki robot funkcjonuje od niedawna w Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie. Przygotowuje hot-dogi w trzech prostych krokach, zgodnie z zamówieniem klienta. Urządzenie powstało przy współpracy Żabki i VeloxAlpha S.A.

Żabka Nano, innowacyjny koncept Żabki, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich, rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 roku. Uruchomienie pierwszego sklepu w Poznaniu dało początek największej obecnie sieci sklepów autonomicznych w Europie. Do tej pory otwarte zostały łącznie 44 placówki Żabka Nano m.in. w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku. Żabka Future, odpowiadająca za koncept Żabka Nano, cały czas poszukuje nowych rozwiązań, mających na celu stałe ulepszanie doświadczeń zakupowych klientów sklepów autonomicznych. Jednym z takich rozwiązań jest robot serwujący danie na ciepło. Pierwszy robot Robbie zainstalowany został w sklepie autonomicznym w Warszawie przy ul. Dobrej 54. Dzięki temu klienci, oprócz szybkich zakupów bez kolejki czy gorącej świeżo parzonej kawy z ekspresu, od niedawna mogą zamówić także hot-doga.

– Hot-dogi to kultowa przekąska na ciepło z Żabki. Stąd pomysł, aby były dostępne również w naszych bezobsługowych placówkach. We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi z ich ulubionymi dodatkami. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku. Cieszymy się, że Żabka Nano przeciera kolejne szlaki, oferując klientom najnowsze na rynku rozwiązania – mówi Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska.

Sklepy Żabka Nano przyciągają klientów swoim nowoczesnym wyglądem – są niewielkie, ale wizualnie przestronne; prezentują się czysto, elegancko i schludnie, a ekspozycja wygląda bardzo zachęcająco. Klienci uważają, że Żabka Nano to idealne miejsce, aby w drodze do pracy wpaść po kubek ulubionej kawy, a wieczorem po pracy lub w trakcie podróży – na szybkie zakupy. Robot Robbie doskonale wpisuje się w koncept i uzupełnia jego ofertę – urządzenie ma futurystyczny wygląd i stworzone zostało specjalnie dla konceptu Żabka Nano w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji. Robot waży 1500 kg, ma ponad 2,5 m wysokości i ponad 2 m szerokości.

Za projekt i oprogramowanie robota Robbie odpowiada firma VeloxAlpha S.A., która zrealizowała ten pionierski projekt na zamówienie Żabki. Nad jego stworzeniem pracowało koncepcyjnie 12 osób – 6 nad konstrukcją i 6 nad oprogramowaniem. Stworzone przez nie rozwiązanie ułatwia klientom życie, działa 24/7, jest łatwe i intuicyjne w obsłudze. Innowacyjność gra tutaj kluczową rolę – zapewniając atrakcyjność, jaką oferuje szybki, przygotowany bezdotykowo posiłek.

– Głównym bodźcem do stworzenia naszego produktu była waluta, jaką posługuje się człowiek w dzisiejszych czasach – czas. Nasze produkty powinny ułatwiać życie, być przyjazne w obsłudze i dostępne 24/7, dla każdego. Technologia gra kluczową rolę, ponieważ gwarantuje jakość, zwiększa bezpieczeństwo przygotowania żywności i zapewnia stałą dostępność – Łukasz Drewnowski, CEO & CoFounder w VeloxAlpha S.A.

Jak zamówić hot-doga? Klient wchodzi do sklepu, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay, podchodzi do ekranu przy maszynie i w trzech krokach składa zamówienie – wybiera rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu. Następnie potwierdza zamówienie. Klient może śledzić status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota. Gotowy hot-dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja (AI) umożliwia dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.

Więcej w tej kategorii: « KGHM w Davos

a