niedziela, sierpień 01, 2021
Follow Us
piątek, 07 luty 2020 11:53

Sigma BIS nowa agencja mediowa PZU i Orlenu Wyróżniony

Napisane przez ISBnews/Red/TB
Oceń ten artykuł
(1 głos)

PKN Orlen i PZU powołały agencję mediową Sigma BIS, która już realizuje projekty komunikacji marketingowej, a także pozyskała zleceniodawców zewnętrznych.

Sigma BIS zrealizowała już duże zlecenie dla Narodowego Banku Polskiego (NBP) oraz jest w trakcie przygotowywania kolejnych projektów dla innych partnerów, poinformowano. PKN Orlen ma w projekcie 66% udziałów, a PZU 34%.

Własna agencja mediowa umożliwi Grupie Orlen i Grupie PZU zwiększenie efektywności wydatków reklamowych i skuteczną komunikację. Do zadań agencji należą m.in. planowanie strategii mediowych, zakup czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i zagranicą oraz analiza skuteczności działań promocyjnych.

"Nasza globalna działalność i obecność w ponad 100 krajach na całym świecie determinuje podejście do działań komunikacyjnych. Musimy skutecznie budować przekaz i spójnie pozycjonować naszą markę na wszystkich rynkach, dlatego zdecydowaliśmy o przesunięciu budżetów komunikacyjnych i marketingowych do własnego podmiotu. Wpisujemy się w ten sposób w globalny trend budowania kompetencji marketingowych wewnątrz firmy, zwiększając tym samym efektywność wydatków i generując konkretne oszczędności" - powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu Adam Burak, który współtworzył strukturę i strategię agencji mediowej w koncernie.

Sigma BIS zespół

Sigmą BIS kierują menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem mediowym, reklamowym, marketingowym i zarządczym. Artur Muszkiet jest odpowiedzialny za obszar digital, technologię i content marketing, a Tomasz Jakubiak za badania rynkowe. Anna Milewska jest ekspertem w zakresie planowania i zakupu mediów, a także strategii, negocjacji i zarządzania, zapewniono.

"Zwiększenie efektywności inwestycji w obszarze komunikacji i marketingu, będzie miało bezpośrednie przełożenie na realizację celów biznesowych naszych akcjonariuszy. Środki, które dotąd zasilały budżety domów mediowych, teraz pozostaną w Grupie Orlen i PZU. Osiągnęliśmy już pełną zdolność operacyjną. Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku. Z powodzeniem udało nam się już zrealizować pierwszy projekt dla NBP - kampanię informacyjno-edukacyjną 'Historie polskiego złota'" - dodała dyrektor nadzorująca Sigmy BIS Anna Milewska.

PKN Orlen przekonuje, że posiadanie własnej agencji mediowej wpisuje się w światowe trendy. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78% marek tworzy własne wewnętrzne struktury do obsługi mediowej, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek ten wynosił 58%.

Według szacunków Starcom w 2018 r. polski rynek reklamy wart był 9,5 mld zł, co oznaczało wzrost o 7,8% r/r. To bardzo duży wzrost biorąc pod uwagę, że dynamika wydatków pomiędzy 2016 a 2017 r. zwiększyła się o niecałe 3%.

Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.

a