czwartek, listopad 21, 2019
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 44.
JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 84.
wtorek, 30 lipiec 2019 15:30

Huawei 23% wzrostu przychodów i 50 umów na 5G Featured

Written by
Rate this item
(0 votes)
Consumer Business Group odpowiedzialna za konsumenckie produkty Huawei w I poł. 2019 roku osiągnęła 220,8 miliardów CNY przychodu ze sprzedaży Consumer Business Group odpowiedzialna za konsumenckie produkty Huawei w I poł. 2019 roku osiągnęła 220,8 miliardów CNY przychodu ze sprzedaży mat.pras

Huawei opublikował wyniki finansowe za pierwszą połowę 2019 roku, w którym wypracował 401,3 mld CNY (ok. 58,3 mld USD) przychodu. Oznacza to 23,2% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża zysku netto w tym okresie wyniosła 8,7%.

Według prezesa Huawei, Liang Hua, firma działa sprawnie, a jej organizacja jest tak samo dobra jak zawsze. Dzięki skutecznemu zarządzaniu i doskonałym wynikom we wszystkich wskaźnikach finansowych, działalność Huawei w pierwszej połowie 2019 roku utrzymała się na wysokim poziomie.

Grupa biznesowa Huawei odpowiedzialna za infrastrukturę dla operatorów telekomunikacyjnych (Carrier Business Group), w pierwszej połowie 2019 roku osiągnęła przychody o wartości 146,5 miliardów CNY, przy stałym wzroście produkcji i sprzedaży sprzętu do obsługi sieci bezprzewodowych, transmisji optycznej, transmisji danych, IT i innych produktów. Do tej pory Huawei podpisał 50 umów handlowych na wdrożenie technologii 5G i wysłał 150 000 stacji bazowych na rynki całego świata.

W segmencie Enterprise Business Group, przychody ze sprzedaży w I poł. 2019 roku wyniosły 31,6 mld CNY. Huawei nadal rozszerza portfolio produktów ICT, oferując rozwiązania w wielu dziedzinach, takich jak chmura, sztuczna inteligencja, sieci kampusowe, centra danych, Internet rzeczy i inteligentne platformy obliczeniowe. Pozostaje zaufanym dostawcą dla klientów z sektora rządowego i użyteczności publicznej, a także klientów z sektorów komercyjnych, takich jak finanse, transport, energia i motoryzacja.

Consumer Business Group odpowiedzialna za konsumenckie produkty Huawei w I poł. 2019 roku osiągnęła 220,8 miliardów CNY przychodu ze sprzedaży. W tym samym okresie firma dostarczyła na światowe rynki 118 mln smartfonów (łącznie z urządzeniami marki Honor), co oznacza 24% wzrost rok do roku. Koncern odnotował również duży wzrost w dostawach tabletów, komputerów i urządzeń wearables. Huawei zaczyna skalować swój ekosystem produktów, aby można było bardziej bezproblemowo i inteligentnie korzystać z oferowanych urządzeń. Do tej pory ekosystem Huawei Mobile Services ma już ponad 500 milionów użytkowników i 800 000 zarejestrowanych programistów na całym świecie.

„Nasze przychody w maju szybko rosły” –  powiedział Liang. „Biorąc pod uwagę wskaźniki, które osiągnęliśmy w pierwszej połowie roku, nadal obserwujemy wzrost nawet po tym jak zostaliśmy dodani do Entity List. Nie oznacza to, że nie mamy przed sobą żadnych trudności. Mamy i mogą one wpłynąć na tempo naszego wzrostu w najbliższym okresie czasu”.

Dodaje: „Ale pozostaniemy na kursie. Jesteśmy pewni tego, co przyniesie przyszłość, i będziemy kontynuować inwestycje zgodnie z planem – łącznie z tym, że wydamy 120 miliardów CNY na badania i rozwój. Przetrwamy te wyzwania i jestem przekonany, że Huawei wejdzie w nowy etap wzrostu”.