Jak wynika z badania przeprowadzonego w grudniu 2009 r. przez ARC Rynek i Opinia, 53 proc. firm przyznaje z okazji świąt Bożego Narodzenia świadczenia pozapłacowe. Wśród pozapłacowych świadczeń materialnych, stosowanych przez pracodawców, znajdują się m.in. różnego rodzaju bony, karnety, bilety, a od kilku lat dzięki swym zaletom rynek podbijają karty przedpłacone. - Karty są bardzo proste i przyjazne w użytkowaniu. Akceptuje je coraz więcej sklepów i punktów usługowych – obecnie w Polsce już ponad 200 tysięcy. W porównaniu z papierowymi kuponami karty są znacznie wygodniejsze, np. dlatego, że możemy dowolnie dysponować całą kwotą – mówi Kompowski. - W przypadku kuponu opiewającego np. na 100 zł, musimy wykorzystać całą sumę na raz. Karta daje elastyczność przy płaceniu, taką jak zwykła VISA Electron czy Mastercard. Dużą zaletą kart jest możliwość wielokrotnego ich zasilania dowolną kwotą, którą pracownik może przeznaczyć na zakupy w wybranych punktach handlowo-usługowych. Karty są ważne przez 2 lata, a więc pracodawca może je doładować pracownikom przy okazji kilku kolejnych świąt, bez konieczności ponownej dystrybucji wśród pracowników. To jest niewątpliwie zaleta, którą doceniają firmy z wieloma tysiącami zatrudnionych. Ponadto karty oferują dostęp do licznych promocji i rabatów. – Karta, na którą pracodawca wpłacił 100 zł, może być w rzeczywistości warta nawet ponad 130 zł, w zależności od promocji czy rabatu, z którego skorzystamy w danym miejscu – zaznacza Kompowski. W jego opinii Bonus Systems Polska od wielu lat z powodzeniem wdraża nowe rozwiązania w zakresie przedpłaconych kart płatniczych. Pod tym względem jest na polskim rynku niekwestionowanym liderem, który jako pierwszy w Polsce wprowadził na rynek karty już w 2003 r. Dzisiaj firma ma w ofercie ponad dziesięć rodzajów różnych kart, przeznaczonych do różnorodnych świadczeń.
{jumi [*9]}