środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
poniedziałek, 30 marzec 2015 12:35

Lider rynku o sprzedaży bezpośredniej

Napisane przez Radosław Konieczny
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Lider rynku o sprzedaży bezpośredniej fot. vigget.pl

- Mówiąc o sektorze sprzedaży bezpośredniej, należy pamiętać o obrotach, któe generuje i zatrudnieniu, które daje. Obroty naszej branży w Polsce to ok. 3 mld zł, a w całej Unii Europejskiej wynoszą aż 23 mld euro. Każdego roku Polacy składają w trybie sprzedaży bezpośredniej kilkadziesiąt milionów zamówień – podkreślił Igor Markowicz, prezes firmy Vigget, podczas spotkania poświęconego perspektywom branży sprzedaży bezpośredniej w naszym kraju.

Vigget to jeden z liderów rynku, oferujący produkty służące zdrowiu, m.in. certyfikowane, wysokiej jakości preparaty oraz urządzenia wspomagające procesy leczenia w warunkach domowych, z urządzeniami do magnetoterapii na czele.

I sprzedaż, i inwestycje

Jak podkreślił prezes Markowicz, wokół sektora sprzedaży bezpośredniej narosło wiele stereotypów. W mediach przebijają się przede wszystkim przypadku nieuczciwych i nierzetelnych podmiotów, natomiast mało się pisze o roli firm z tej branży jako motorów innowacyjności.

- Nasza branża inwestuje w naukę, w innowacyjność, w poszukiwanie nowych rozwiązań – wskazał szef Viggeta. – Chcemy oferować produkty unikalne, konkurencyjne, a to oznacza, że musimy wciąż doskonalić naszą ofertę. Bez innowacyjności i współpracy z ośrodkami naukowymi nie byłoby to możliwe.

Odnosząc się do „czarnego PR" wokół branży prezes Markowicz podkreślił, że większość firm to podmioty, które działają uczciwie i przestrzegają praw konsumentów.

- Mamy świadomość, że każdy przypadek złych praktyk szkodzi całej branży. To są konkretne straty finansowe. Dlatego zależy nam na tym, by ten wizerunek zmienić. Skrupulatne przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony konsumenta to absolutne minimum, a wiele firm, w tym Vigget, stosuje praktyki bardziej dogodne dla kupujących – mówił Igor Markowicz.

Klient nasz pan

Prezes wskazał, że Vigget stosuje np. dłuższy od wymaganego prawem, bo 21-dniowy termin na odstąpienie przez kupującego od umowy. Klienci mają łatwy dostęp do doradców, a sprzedawcy są odpowiednio przeszkoleni, także w zakresie etyki sprzedaży. Maciej Szpakowski, współwłaściciel spółki, zapewniał, że praca sprzedawców jest dokładnie monitorowana. Spotkania handlowe są rejestrowane, a opinie klientów odnośnie zadowolenia z produktu są zbierane na bieżąco.

Pytany o główne zagrożenia dla trendu wzrostowego, który odnotowuje branża, prezes Viggeta podkreślił, że należy do nich zbyt mała świadomość na temat sposobu działania tego sektora.

- To właśnie w sprzedaży bezpośredniej klient ma największe szanse uzyskania wyczerpującej wiedzy na temat produktu – nie tylko przed kupnem, lecz także później. Poważne firmy zatrudniają doradców, dbają o profesjonalną obsadę infolinii. Klient może w prosty sposób skontaktować się z nami i uzyskać wszelkie niezbędne informacje – zaznaczył Markowicz.

a