Portugalia jest bez wątpienia jedną z kolebek europejskich winiarzy. Kraj, który przez lata rozwijał się w izolacji od reszty Europy wykształcił własne, niepowtarzalne wzorce produkcji wina. Dla Europy i reszty świata historia win portugalskich była i jest związana przede wszystkim z Porto i Maderą. W ofercie sklepów Biedronka, znajdziemy jednak propozycje win ze wszystkich regionów Portugalii, m.in. Esteva i Porta da Ravessa.
Dodatkowo, asortyment Biedronki powiększy się o produkty żywnościowe, ściśle związane z kulturą Portugalii, a będą to m.in. portugalskie torciki z waniliowym kremem, czyli Pastéis de Nata, jak też tak egzotyczne jak Pescada em congelada Posta, czyli morszczuk w galarecie. Portugalskie winiarnie do dziś kryją wiele tajemnic. W sklepach Biedronki znajdziemy specjalny folder, który przybliży nam część z nich. Przeczytamy w nim również jak najlepiej podawać wino podczas rodzinnych spotkań czy też wizyt przyjaciół.
Prezentacja produktów portugalskich jest częścią promocji kultury Portugalii w Polsce. Podobne akcje, mające z kolei na celu promocję Polski, mają też miejsce w Portugalii w sieci sklepów Jeronimo Martins. Akcja potrwa od 25 stycznia do końca lutego. Specjalną ofertę wyróżnia przede wszystkim niska cena, która w połączeniu z niezłą jakością sprawia, że jest to ciekawa propozycja na rynku.