Sprzedaż sieci, w porównaniu z rokiem 2008, wzrosła o 29,8 proc., wynosząc ponad 16 mld zł. Wzrost mierzony za pomocą parametru sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) wyniósł 8,3 proc. Firmie udało się otworzyć 163 nowe sklepy. Z końcem 2009 r. w całym kraju funkcjonowało 1466 sklepów należących do sieci Biedronka.
Cała Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2009 wzrostem sprzedaży o 6,1 proc. w stosunku do roku 2008 (o 18,3 proc. przy stałych kursach walut), osiągając wartość ponad 7,3 mld euro. Grupa udowodniła, że może osiągać doskonałe rezultaty i kontynuować rozwój, nawet w obliczu wyzwań wynikających z sytuacji makroekonomicznej. Sama sieć Biedronka wygenerowała w minionym roku 50,9 proc. sprzedaży Grupy Jeronimo Martins.
- Utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju w trudnym środowisku makroekonomicznym jest dowodem na skuteczność naszej strategii – skomentował Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.
Jeronimo Martins Dystrybucja SA jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych Biedronka, liczącej ponad 1466 placówek. Sklepy znajdują się w blisko 600, zarówno dużych jak i małych miastach, oferując wysokiej jakości artykuły spożywcze oraz produkty chemii gospodarczej w niskich cenach. Firma zatrudnia ponad 26 tys. pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestowała w Polsce powyżej 3 mld zł.