środa, kwiecień 21, 2021
Follow Us
piątek, 02 kwiecień 2021 10:46

Agencja Informacyjna cały czas rywalizuje z czasem Wyróżniony

Napisane przez Robert Bugajczyk
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Do mediów trafiłem jeszcze w ósmej klasie szkoły podstawowej, byłem wtedy szefem redakcji młodzieżowej nowo powstałego radia w Kaliszu Do mediów trafiłem jeszcze w ósmej klasie szkoły podstawowej, byłem wtedy szefem redakcji młodzieżowej nowo powstałego radia w Kaliszu mat.pras

Rozmowa z Miłoszem Manasterskim – redaktorem naczelnym Agencji Informacyjnej.

Jak to się stało, że został Pan redaktorem naczelnym Agencji Informacyjnej?

Miłosz Manasterski: Agencja Informacyjna prowadziła rekrutację. Nie znam moich kontrkandydatów. Miałem już dosyć rozległe doświadczenie. Studiowałem polonistykę w Łodzi, uczyłem się w Wyższej Szkole Promocji Mediów i Showbiznesu. Ta edukacja dała mi spore podstawy teoretyczne, ale i dużą dawkę wiedzy praktycznej.

Do mediów trafiłem jeszcze w ósmej klasie szkoły podstawowej, byłem wtedy szefem redakcji młodzieżowej nowo powstałego radia w Kaliszu. Później współpracowałem z radiami w Wielkopolsce i Łodzi, prowadziłem audycje literackie i kulturalne, pisałem o kulturze i literaturze do różnych gazet i periodyków. Pracowałem w Polskim Instytucie Wydawniczym, prowadziłem portale internetowe m. in. literaci.eu, który miał 1.000.000 odsłon miesięcznie oraz współtworzyłem podobny projekt do Agencji Informacyjnej, byłem sekretarzem redakcji w „Dobrym Słowie na czasie”. Miałem też doświadczenie w zarządzaniu, dzięki kilkuletniej pracy jako Dyrektor Centrum Kultury w Łomiankach.

Kto jeszcze poza Panem pracuje w agencji Informacyjnej?

Miłosz Manasterski: W Agencji Informacyjnej nie ma tak zwanych „gwiazd”. Tutaj pracuje się głównie dla innych. Jednak wśród osób, z którymi działamy jest m. in. Ewelina Rubistein przygotowująca relacje ze Stanów Zjednoczonych, Tomasz Wybranowski jeden z najwybitniejszych dziennikarzy muzycznych, mieszkający na stałe w Irlandii czy Tomasz Z. Zapert zajmujący się kulturą i sportem. Od lat współpracujemy też z Uniwersytetem Warszawskim, którego studenci odbywają u nas praktyki, a najlepsi z nich znajdują u nas również pracę.

Czym zajmuje się Agencja Informacyjna?

Miłosz Manasterski: Uwaga Agencji Informacyjnej koncentruje się na dwóch obszarach gospodarce i kulturze. To bardzo rozległe obszary. Mamy jednak jeszcze inne działy takie jak „Opinie”, w których prezentujemy wypowiedzi osób o bardzo różnych, a często nawet egzotycznych poglądach. Dużym powodzeniem cieszy się nasza autorska rubryka „liczby mówią”. Publikujemy też wywiady. Mamy dział „Galeria” itd.

Kto jest największym konkurentem Agencji Informacyjnej?

Miłosz Manasterski: Czas. To już taka specyfika Agencji Informacyjnej, że najważniejsza jest szybkość. W czasach internetowych nabrało to jeszcze większego znaczenia. Istotne jest aby rywalizując z czasem zawsze przygotowywać depesze najwyższej jakości.

Jak Agencja Informacyjna czuje się w dobie koronawirusa SARS-CoV-2?

Miłosz Manasterski: Przewrotnie można powiedzieć, że Agencja Informacyjna została stworzona na potrzeby pandemii, ponieważ jest to projekt internetowy. Z tego też powodu praca zdalna jest naszym chlebem powszednim. Agencja Informacyjna jest odporna na koronawirusa i to nawet w sensie dosłownym, ponieważ ja już tę chorobę przeszedłem. Oczywiście doskwiera nam brak bezpośrednich kontaktów, które pozwalają na zdobywanie najciekawszych informacji jednak można powiedzieć, że i tak dobrze sobie radzimy. Korzystamy też z „okienek” kiedy obostrzenia pandemiczne są łagodzone i wtedy pojawią się okazje do bezpośrednich kontaktów i zdobywania w ten sposób „gorących Wiadomości”.

Dziś sprawność agencji informacyjnej ocenia się na podstawie liczby odwiedzin i cytowań.

Miłosz Manasterski: To największe szaleństwo XXI wieku. Trwa permanentna rywalizacja o najciekawsze newsy, takie które będą interesować miliony ludzi. To jest obłęd. Za każdym razem wygrywa tekst o tym jak jakaś pani ściągnęła majtki lub inne również wielkiej wagi wydarzenia. Nie uczestniczymy w tym szaleństwie. Wierzymy w to, że są ludzie, którzy szanują swoje życie i interesuje ich coś więcej niż topniejący śnieg, to właśnie dla nich tworzymy depesze w Agencji Informacyjnej.


Miłosz Manasterski – dziennikarz, publicysta i pisarz. Od 2017 roku jest redaktorem naczelnym Agencji Informacyjnej. Studiował na Wydziale Filologii Polskiej na Uniwersytecie Łódzkim i na Wydziale Zarządzania na Wyższej Szkole Promocji, Mediów i Showbiznesu w Warszawie. Pracował w Państwowym Instytucie Wydawniczym. Był Kierownikiem Zespołu Programowego Akademickiego Ośrodka Kultury w Łodzi i przez 4 lata Dyrektorem Centrum Kultury w Łomiankach. Prowadził także audycje na antenie Radia „Centrum” w Kaliszu, Radia „Konin”, Radia „66” w Koninie, Radia „Classic FM” w Łodzi, „Ja-Radio” w Jarocinie. Przez 7 lat prowadził portal internetowy literaci.eu . Był sekretarzem redakcji „Dobre Słowo na czasie”. Współpracował z prasą lokalną i regionalną m. in. „Głosem Wielkopolskim” i „Dziennikiem Łódzkim”. Jest publicystą portali tvp.info i PolskieRadio24.pl . Zajmuje się doradztwem z zakresu komunikacji społecznej. Wydał kilka książek m. in. „Zasady gry”, „Sztuka czytania”, „Spa”, „Portfolio”, „Notebook Norwida”, „Złote i czerwone”, „Tramwaj zwany 805N”. Jego twórczość została przełożona na język angielski, chiński, słowacki i wietnamski i słowacki. Za swoją działalność literacką otrzymał wiele nagród m. in. Award World Poetry Day UNESCO w 2016 roku.

a