Zaledwie 4 (cztery) firmy ubierały uczestników EURO 2012. To rekord, ponieważ w przeszłości podczas mistrzostw Europy stroje oraz obuwie dla poszczególnych reprezentacji przygotowywało więcej koncernów.
Na boiskach Polski oraz Ukrainy 6 drużyn (Grecja. Dania, Rosja, Ukraina, Niemcy, Hiszpania) sponsorował Adidas, 5 (Chorwacja, Francja, Holandia, Portugalia i Polska) – Nike, 3 (Irlandia, Anglia, Szwecja) - Umbro, 2 – , a 2 (Włochy, Czechy) – Puma. Zapewne osiągnięcia poszczególnych zespołów wpłyną na sprzedaż asortymentu tych producentów.
Po raz pierwszy od lat w elicie futbolu zabrakło takich wytwórców jak: Reebok, Hummel, Kappa, Diadora czy Marathon. Czy skoncentrowali się oni na ubiorach w innych dyscyplinach sportu przekonamy się już za miesiąc, w trakcie igrzysk olimpijskich w Londynie.
{jumi [*9]}