Szkolenia w ramach projektu „Kolej na przyjazną kolej” będą realizowane od września 2012 do lutego 2014 r. Ich uczestnikami będą pracownicy związani z bezpośrednią obsługą podróżnych i bezpieczeństwem ruchu. Tj. kierownicy pociągów, kasjerzy oraz maszyniści. Łącznie zostanie przeszkolonych niemal 1200 osób. Projekt przewiduje cztery bloki szkoleniowe: profesjonalna obsługa podróżnego (dla ok. 800 kasjerów biletowych i kierowników pociągów); kontrola emocji i walka ze stresem (ponad 400 maszynistów); podstawy jęz. angielskiego ukierunkowane na potrzeby podróżnego (200 kierowników pociągów i kasjerów biletowych); podstawy języka migowego (ok. 60 kierowników pociągów i kasjerów biletowych).
- Szkolenia będą kompleksowe. Obejmą 80-90 proc. wszystkich pracowników naszej spółki. Ponad połowa z nich to osoby w wieku 45+ lat – mówi Krzysztof. G. Strzałkowski, wicemarszałek województwa mazowieckiego. – Oprócz inwestycji w tabor i nowoczesne technologie zależy nam także na rozwoju i satysfakcji zawodowej naszych pracowników – mówi Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.
{jumi [*9]}