czwartek, styczeń 16, 2025
Follow Us
środa, 02 marzec 2011 16:13

Marketing mobilny dziś i jutro Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Marketing mobilny dziś i jutro www.sxc.hu

Jeszcze do niedawna sms, a obecnie to mobilny internet stał się głównym nośnikiem dynamicznie rozwijającego się w ostatniej dekadzie rodzaju marketingu – marketingu mobilnego. O jego sile, metodach działania i możliwościach oddziaływania oraz perspektywach dyskutowali uczestnicy panelu dyskusyjnego „Marketing mobilny dziś i jutro”.

{jumi [*4]}Podczas debaty poruszona została również tematyka CSR w działaniach mobile marketingowych na przykładzie działań lidera rynku mobile marketingu wśród sieci komórkowych - Polkomtela. Borys Wróbel (z firmy Redmobile) wskazywał na główne cechy tego typu marketingu, które przedefiniowało sposób użytkowania internetu: szybkość dotarcia do odbiorcy, wszechobecność, interaktywność, lecz także inwazyjność (przesadna niekiedy obecność w internecie). Uczestnicy debaty ujawnili, że wartość rynku marketingu mobilnego na świecie szacowana jest obecnie na ok. 13-14 mld USD i w kolejnych latach będzie stale rosła, głównie w takich rejonach jak Tajlandia, Korea Południowa czy Europa. Obecnie marketing mobilny rozwija się w różnych formach: m.in. poprzez e-games (gry internetowe, np. detektywistyczne z nagrodami za odnalezienie ukrytego pod nieznanym adresem wypuszczanego właśnie na rynek typu samochodu), serwisy społecznościowe (jak facebook), GPS i geolokalizację (ukazywanie się w telefonach komórkowych reklam sklepów, obok których akurat przechodzimy) czy płatne aplikacje (muzyczne czy zdjęciowe) dla użytkowników telefonów komórkowych.

Łukasz Krzeski – kierownik działu promocji i PR biura komunikacji korporacyjnej Polkomtela przedstawił działania z zakresu CSR jego firmy, poświęcone rozpowszechnieniu specjalnych numerów alarmowych dla turystów w górach, nad jeziorami i nad morzem. Ich użytkownicy otrzymują do swych telefonów komórkowych specjalne aplikacje, ułatwiające nie tylko szybkie zawiadamianie pogotowia czy straży pożarnej w razie wypadków, lecz także uczące zasad udzielania pierwszej pomocy potrzebującym.

Panel dyskusyjny stanowił imprezę towarzyszącą XIII edycji konkursu Impactor. Podczas gali finałowej tej edycji konkursu (za rok 2010) ogłoszono jej wyniki. Laureatem (Człowiekiem Roku Przemysłu Mediowego) została Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzający AGB Nielsen Media Research. Ponadto wyłoniono cztery firmy roku i siedem projektów roku. W konkursie wyróżniono również Polkomtel SA, a w szczególności dyrektora Dariusza Matuszaka kierującego departamentem komunikacji korporacyjnej tej firmy, za wzorcowe działania w zakresie wykorzystania technologii telekomunikacyjnej w działaniach CSR dla służb ratunkowych. Impactor odbywa się od 1998 r. Nagrody przyznaje Akademia Mediów i Reklamy, złożona z laureatów wszystkich minionych edycji. Od 2010 r. nagrody przyznawane są także najlepszym projektom marketingowym. Nad przebiegiem głosowania czuwała firma doradcza KPMG. Organizatorem wszystkich wydarzeń pod szyldem Impactor jest agencja MMT Management. Sponsorem jest Polkomtel SA – operator sieci Plus.

{jumi [*9]}

a