wtorek, grudzień 06, 2022
Follow Us
poniedziałek, 06 czerwiec 2022 10:56

Diaverum Kampanię Employer Brandingu oparliśmy na różnorodności i naturalności Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Kampanię kierujemy przede wszystkim do osób, które zastanawiają się nad swoją ścieżką kariery i pragną pracować w globalnej firmie Kampanię kierujemy przede wszystkim do osób, które zastanawiają się nad swoją ścieżką kariery i pragną pracować w globalnej firmie mat.pras

– Diaverum oferuje bardzo dobre warunki pracy w 24 krajach, chcemy, aby osoby poszukujące nowych wyzwań zawodowych dowiedziały się o tym z naszej kampanii – mówi Joanna Borczak, Director Global Marketing & Societal Engagement w Diaverum, jednym z wiodących, światowych dostawców usług nefrologicznych.

Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na przeprowadzenie kampanii Employer Brandingu?

Zależało nam, aby w kampanię „Voices from the frontline” zaangażowali się pracownicy Diaverum. Ci, którzy pracują w naszych klinikach, na stacjach dializ, którzy codziennie są blisko pacjenta, ale również Ci, którzy pracują w biurze. Nie przygotowywaliśmy nikogo do wywiadów, chcieliśmy, aby uczestnicy projektu mogli spontanicznie opowiedzieć o swojej pracy w Diaverum, o wartościach, jakie cenią, o tym, co lubią w swojej pracy, co ich codziennie motywuje.

Myślę, że wciąż brakuje przekazów, które pozwoliłyby – szczególnie młodym ludziom, decydującym się na wybór zawodu pielęgniarza, pielęgniarki – posłuchać, starszych, doświadczonych już kolegów, przyjrzeć się ich pracy i dowiedzieć się, dlaczego praca z pacjentem dializowanym może dawać dużą satysfakcję. Wciąż brakuje, w zasadzie w całej Europie, personelu medycznego, a więc również z tej przyczyny ważne jest budowanie świadomości, jak potrzebna jest to praca. 

Zajmowanie się pacjentem z niewydolnością nerek w stacji dializ jest wyjątkowe z kilku powodów: po pierwsze, personel medyczny buduje z osobami dializowanymi szczególną więź, nie są to bowiem pacjenci, którzy pojawiają się w klinice jeden lub dwa razy do roku. Osoby z chroniczną niewydolnością nerek potrzebują zabiegów co drugi dzień, więc często społeczność na stacji dializ staje się jego drugim domem. Po drugie, jak podkreśla wielu naszych pielęgniarzy, jest to praca przewidywalna w przeciwieństwie np. do pracy w pogotowiu, gdzie nigdy nie można przewidzieć, co danego dnia się wydarzy. To także nieustanny rozwój i edukacja.

Do kogo jest skierowana kampania?

Kampanię kierujemy przede wszystkim do osób, które zastanawiają się nad swoją ścieżką kariery i pragną pracować w globalnej firmie. Nie należy jednak zapominać o starszym pokoleniu. Mile widziane są wszystkie utalentowane osoby, które chciałyby powrócić na rynek pracy. Członkom personelu pielęgniarskiego oferujemy stabilność i możliwość zdobycia eksperckiej wiedzy w dziedzinie dializ

Niedobór kadr medycznych to uniwersalne wyzwanie, występujące w większości krajów na świecie. Pandemia wyraźnie pokazała, jak ogromną rolę dla zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów odgrywają osoby wykonujące zawody medyczne. Diaverum oferuje bardzo dobre warunki pracy w 24 krajach, chcemy, aby osoby poszukujące nowych wyzwań zawodowych dowiedziały się o tym z naszej kampanii. Nie tylko od rekruterów czy z ogłoszeń, ale przede wszystkim z ust kolegów po fachu.

Jaka jest jej strategia? I czym się ma wyróżnić na tle kampanii innych firm?

Filmowe wywiady z naszymi pracownikami zostały przeprowadzone najpierw w Polsce, a następnie w Wielkiej Brytanii. Planujemy je również w Hiszpanii i Portugalii, a być może także Singapurze czy Malezji. Chcemy pokazać różnorodność, atmosferę pracy, kulturę Troskliwej Opieki – True Care Culture – widziane oczami naszych pracowników, a nie poprzez korporacyjne, sztampowe reklamowe filmiki.

Nie chcę porównywać naszej kampanii z akcjami innych firm z branży, niech te produkcje ocenią widzowie – pielęgniarki, lekarze, pacjenci. Wierzę w to, że spontanicznie opowiedziane historie naszych pracowników pomogą młodym ludziom w podjęciu decyzji o wyborze zawodu medycznego, pracy, która daje olbrzymią satysfakcję, rodzi świadomość misji oraz budzi poczucie, że należy się do szerszej, globalnej społeczności.

Ważną cechą EB jest spójność przekazu, prezentacja wizerunku firmy z rzeczywistością. Jak chcecie Państwo przekonać odbiorców, że ta spójność występuje?
Spójność przekazu jest niezwykle ważna, dlatego postawiliśmy na naturalność, nie oczekiwaliśmy wyuczonych formułek. Zależało nam, aby osoby, które zgłosiły się do projektu, w sposób prawdziwy i naturalny opowiedziały o swojej przygodzie w Diaverum. Atmosferę na planie i spontaniczność towarzyszącą powstawaniu kampanii świetnie obrazuje filmik zza kulis, „behind the scenes”, który wkrótce także zamierzamy wyemitować.

Czy w kampanii będzie wyszczególniona jedna, szczególnie charakterystyczna historia pracownika?

Każda z opowiedzianych historii, przekaz Amy, Donnabelle czy Tomka lub Joanny, niesie z sobą indywidualne przesłanie. Niektóre filmy celniej odpowiedzą na potrzeby młodszych pracowników, a inne przemówią do osób już doświadczonych w branży. Przede wszystkim zależało nam, aby pokazać różnorodność, co udało nam się pokazać zwłaszcza w filmach z naszych klinik w Wielkiej Brytanii.

W Polsce w projekcie wzięły udział osoby, które od wielu lat pracują w Diaverum, ale także nowicjusze, pielęgniarze i pielęgniarki czy stażystka, która po zakończeniu praktyk został zatrudniona w naszym biurze w Polsce. Pracują z nami osoby różnych narodowości, tworzymy atmosferę wzajemnej akceptacji, wspieramy się. Mówiąc najkrócej: nie, nie ma jednej gwiazdy tej kampanii, wszyscy zasługują na taką samą uwagę.

a