czwartek, wrzesień 24, 2020
Follow Us
piątek, 06 grudzień 2019 16:43

Wybieram 590 – sobota dla Polski Wyróżniony

Napisane przez mat.pras
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” jest wspierana przez znanych aktorów i przedstawicieli świata mediów, m.in. Joannę Jabłczyńską, Annę Popek, Macieja Kurzajewskiego czy Jacka Lenartowicza Kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” jest wspierana przez znanych aktorów i przedstawicieli świata mediów, m.in. Joannę Jabłczyńską, Annę Popek, Macieja Kurzajewskiego czy Jacka Lenartowicza mat.pras

W najbliższy weekend wielu Polaków wybierze się na przedświąteczne zakupy. To dobry moment, żeby pomyśleć o wsparciu polskiej gospodarki i przyłączyć się do akcji #sobotadlaPolski, organizowanej w ramach kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres dla wielu z nas – dają one możliwość spędzenia czasu z najbliższymi oraz sprawienia im radości poprzez zakup wymarzonych prezentów. Większość z nas lubi święta i nie zamierza na nich oszczędzać. Jak wynika z raportu Barometr Providenta, w tym roku rodziny z dziećmi wydadzą na ich organizację ponad 2 tysiące złotych.

To dużo, ale wiele z tych środków, zamiast wrócić do polskiej gospodarki, wesprze zagraniczny kapitał. Potrzebę edukacji i zmian nawyków konsumenckich dostrzegli organizatorzy inicjatywy „Wybieram 590 – Sobota dla Polski”. Zachęcają oni, żeby w sobotę 7 grudnia podczas zakupów zwracać uwagę na pochodzenie produktów i wybierać krajowe towary oraz usługi. 

Kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” jest wspierana przez znanych aktorów i przedstawicieli świata mediów, m.in. Joannę Jabłczyńską, Annę Popek, Macieja Kurzajewskiego czy Jacka Lenartowicza. W ramach inicjatywy odbywa się akcja #sobotadlaPolski, przypadająca 7 grudnia. 

- „W ramach trwającej kampanii edukacyjnej inspirujemy do kupowania produktów, których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590. W większości przypadków są to towary wyprodukowane w Polsce lub związane z naszym rynkiem. Chcąc mieć pełną gwarancję polskiego pochodzenia towaru, warto dodatkowo sprawdzić nazwę i miejsce jego produkcji. Tylko wtedy zyskamy pewność, że jest to w pełni krajowy produkt, a poprzez jego zakup wspieramy naszą gospodarkę – przekonuje Artur Niewrzędowski, jeden z pomysłodawców projektu „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Pozyskane w ten sposób środki mogą być znaczące w skali całej rodzimej gospodarki. Jak wynika z raportu przeprowadzonego na potrzeby kampanii w przypadku towarów wytwarzanych w Polsce, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na dany produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. W przypadku produktów zagranicznych, ale produkowanych w Polsce kwota ta wyniesie 76 groszy. Natomiast dla produktów w pełni zagranicznych – wytwarzanych za granicą, przez firmę zagraniczną – z każdej złotówki pozostanie w Polsce jedynie 25 groszy.

Jeśli powyższe dane zestawimy z poziomem konsumpcji z zeszłego roku, to okazuje się, że gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie. 

Poza znanymi aktorami i przedstawicielami mediów, w promocję sobotniej akcji zaangażowały się największe polskie przedsiębiorstwa. Partnerem strategicznym inicjatywy jest PKN Orlen. Do zmiany nawyków konsumpcyjnych zachęcać będą plakaty w wybranych placówkach Poczty Polskiej. W kampanię zaangażowała się także Grupa Cedrob – największy polski producent mięsa drobiowego. W sieci sklepów Lewiatan emitowana będzie reklama w radiowęźle. Na potrzeby kampanii powstały specjalna animacja oraz spot promocyjny z udziałem gwiazd małego i dużego ekranu. 

W projekt zaangażowały się również inne firmy oraz rodzime sieci sklepów, które dzięki spójnej identyfikacji i hashtagowi w mediach społecznościowych (#wybieram590 i #sobotadlaPolski) zyskają możliwość zakomunikowania swojego udziału w akcji i promowania dnia z polskimi produktami i usługami. 

- Warto pomyśleć o przyłączeniu się do akcji. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia to doskonała okazja, żeby podarować bliskim prezent polskiej marki. W ten sposób możemy przyczynić się do wspierania rodzimej gospodarki oraz inspirować innych do praktykowania patriotyzmu konsumenckiego. W ten sposób, poprzez zwiększanie jej obrotów, zapewniamy im stabilne miejsca pracy oraz możliwość dalszego rozwoju zawodowego – dodał Artur Niewrzędowski.

Więcej informacji dostępnych jest na oficjalnej stronie kampanii - www.wybieram590.pl .

a